Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hej allesammen :)

Redigeret 12 oktober, 2008, 17:09 i Åben debat om forkølelse
Jeg er netop blevet forkølet. Og bruger nu Passagen næsespray. Da jeg var mindre, havde jeg et stort forbrug af næsespray, da jeg gik hen og blev afhængig. Jeg aner ikke hvor længe, men vil skyde på at jeg brugte det et år, med små pauser. Jeg stoppede og brugte det derefter kun når der var tale om reel forkølelse. Havde i årene derefter ikke rigtig brug for næsespray. Da jeg blev 15 år, blev jeg tit syg, og det var sjældent med med ca en måneds varighed at jeg brugte næsespray. nogle gange længere. Jeg hørte en historie fra min mors kæreste, om at han havde en ven som gennem et årlangt forbrug havde mistet lugtesansen, og måtte opereres men aldrig ville kunne lugte noget igen. Jeg er forkølet ligenu, har brugt næsespray et par dage, og kan intet lugte. Så nu sidder jeg og bliver nervøs.

Som sagt, er der ikke tale om flere års-forbrug, men nogle gange længere perioder over længere tid. altså at der er lange pauser imellem.

Kan man overhovedet miste lugtesansen af at bruge det for meget? hvad ér for meget?

Urolige hilsner
Marie
Log in eller Registrér for at kommentere.