Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Blod i afføringen

Redigeret 17 oktober, 2008, 14:10 i Endometriose
Jeg er lige blevet diagnostiseret med Colitis Ulterosa (blødende tyktarmsbetændelse), men nu bliver jeg frygtelig i tvivl om det er den rette diagnose de har givet mig.

Jeg fik konstateret endometriose for ca. 10 år siden, hvor jeg har været igennem 1 kikkertoperation, hvor de fjernede en del rundt omkring, og som heldigvis endte med graviditet.
Derefter havde jeg 3 aborter, og først efter jeg havde været gennem en kikkertoperation mere, hvor man bla. løsnede min livmoder fra bugvæggen, fik vi nr. 2, og vores nr. 3 kom helt af sig selv;)

For ca. et år siden begyndte jeg at have blod i afføringen sådan on and off, og hver gang jeg skulle på sygehuset og undersøges, ja så blødte jeg ikke mere. Indtil engang i sommer, hvor det så ikke er stoppet endnu.
Jeg har været igennem to tarmundersøgelser indenfor de sidste 4 uger, og det er nu meningen, at jeg skal til at tage binyrebarkhormonen for at slå sygdommen ned - men så er det jeg tænker: hvad hvis det er den forkerte sygdom vi behandler?

Så andre med disse symptomer?

Kærlig hilsen
Bettina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart tror jeg, du må stole på, at det er den korrekte diagnose. Jeg tror ikke, men ved det ikke med sikkerhed, at man bløder konstant, hvis man har endometriose i tarmen.

    Men synes da, du skal prøve at tale med lægerne om din tvivl! Det kan være, de kan forklare dig, hvordan de er kommet frem til diagnosen.

    Pøj pøj med det hele.
Log in eller Registrér for at kommentere.