Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Amfetamin forgiftning?

Redigeret 29 april, 2015, 03:51 i Rusmidler
Jeg er en pige på fjorten år, der har taget noget amfetamin i denne weekend. Jeg gjorde det natten til fredag, og jeg tog cirka 60 mg. efterfølgende har jeg haft det dårligt; kvalme, svimmelhed, krampetrækninger, svedeture, hovedpine, sløret syn, feber. Plus at jeg har følt mig deprimeret og har haft paranoia.
Det skal siges at jeg bor på efterskole så derfor er jeg først kommet hjem fredag og har bare sagt jeg nok er ved at få influenza. Men et bekymret veninde og jeg har tjekket det op på nettet, og har læst os frem til, at alt det her er tydelige symptomer på en forgiftelse og at man besøge læge hurtigst muligt. Problemet med det er bare at, min læge er der hvor jeg bor på kostskole, og nu er jeg jo hjemme hos mine forældre. Og jeg kan ikke fortælle min mor, at jeg har taget det her..
Så mit spørgsmål er, hvad gør jeg?; hvad kan der ske, hvis jeg ikke får opsøgt en læge, og hvis jeg ikke har andet at gøre end at opsøge en læge, hvordan får jeg så talt med mor om det?
Håber virkelig i kan svare mig, for jeg står virkelig i en møg sitiuation.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Louise. jeg tror ikke at du skal være bange for at være forgiftet ,det du oplever er en slags amfetamin-tømmermænd . det du derimod skal være opmærksom på er de psykiske bivirkninger som udløses af stoffet, angst og depression. det er meget alvorlige og ubehagelige psykiske lidelser der bogstavelig talt kan ødelægge dit liv . så please ,lad være med at tage amfetamin. alt mulig held og lykke .Rasmus.
  • Indstillinger
    ps til louise. hvis du vil vide mere om depression kan jeg anbefale dig at gå ind på Depnet.dk . der kan du få en masse råd og vejledning om emnet .
  • Indstillinger
    ja nu tager jeg det med jævne mellemrum og det du skriver er ligesom min første gang . men min mening hold dig langt væk fra det det er dumt og dyrt i længden
  • Indstillinger
    For det første så vil jeg påpege at amfetamin er et af de mest forurenede stoffer OVERHOVEDET, hvilket er derfor jeg KRAFTIGT fraråder at få det fra venner, bekendte og dem der ikke ved særligt meget om tingene.

    Hvad d0mino skriver om coke og amfetamin er overhovedet ikke rigtigt. Coke sætter ikke kæben og hjertet i så højt et gear som amfetamin, det er MEGET hårdere for kroppen det burde hver en idiot kunne regne ud når de kan føle så meget mere smerte dagen efter amfetamin i forhold til f.eks. coke som ikke giver de svære depressioner dagen efter og desuden er et NATURPRODUKT, hvor smagen er mere neutral og det er sværere at blande nogle stoffer i som skader en, det værste kan være lidt laktose eller lidokain (Som bliver brugt til lokalbedøvelse hos tandlæger og kan købe på apoteker og i håndkøb og tørres op til pulver der blandes i) ..

    Jeg kan vidne om at både rockere og andre fjolser der tror de har gjort en god handel ALTID skal eksperimentere med forskellige ting i deres amfetamin og det er kun pga. en ting, penge, penge penge. Det er virkelig et stof der er helt nede i underklassen og nemt og billigt at få fat i, det er også derfor folk ser en god profit i at blande det op med andre ting og/eller knuse piller eller andet de finder der kan give en en lignende men måske meget værre rus og større skade på kroppen.

    Der er også mange mennesker der desværre har hovedet under armen og eksperimentere med at putte ting deri der udelukkende er til for at det skal "svie" en smule i næsen, fordi de alle er så omtåget af amfetamin at de har mistet virkelighedssansen! Det er et opråb til alle jer idioter derude, lad vær at gør tingene værre end de er!

    Amfetamin er absolut ikke noget man skal spøge med, det er et stimulans og det betyder at det udelukkende giver dig en følelse af lykke, for meget af dette betyder NUL lykke i hverdagene, ergo, du har ikke overskud til noget som helst uden.

    Det kan godt være man holder til mere at drikke, men det er pisse farligt og du kan da også selv mærke på din krop bare med din kæbe, dine kramper og svedeture at det absolut ikke er godt. Faktisk er et tegn på kæberaslen og det at skære tænder et DÅRLIGT tegn på uren amfetamin. Der er mange andre stoffer der kan give kæberaslen, men amfetamin pga. dets urenhed og affaldsstoffer så giver det en lugt og en kæberasler der dræner din krop hurtigt og det er trods alt ikke kun dit hjerte der slår hurtigere og dermed ældres hurtigere (En tidligere død) det er også de bi-produkter som sætter sig i din krop.

    Amfetamin kan være blandet op 10-20-30x før du får det i hånden på gaden til en fest, det er et lotteri med kemikalier og måske ville det ikke være nær så skadeligt hvis man fik det MEDICINSK rene produkt, men det findes ikke i Danmark og slet ikke så længe det er et stof der primært bliver brugt blandt rockere og folk der selv er for svage til at sige nej og se konveskvensen i øjnene.

    Jeg har selv brugt mange stoffer, inkl. amfetamin. Det er dog en af de eneste jeg undgår ALTID fordi jeg har lært lektien og set bag dørene hvad folk laver ved det lort !

    Tag mit råd eller lad være, men jeg ville ikke sige noget jeg ikke vidste noget om, jeg er her fordi jeg er bekymret for at Louise kommer i det forkerte selskab for folk der tager andre stoffer er som regel mere kloge i hovedet end folk der tager amfetamin da det er bunden af fødekæden!
  • Indstillinger
    Hej!
    Har et svar på dit spørgsmål om, hvordan at man forhindre forældre i at finde ud af det. Første gang du kommer til lægen med noget der har med stoffer at gøre, så får du blot en advarsel. Anden gang får forældrene det af vide.
  • Indstillinger
    Stop med det lort, det ødelægger kun dit liv!
  • Indstillinger
    Hej folkens har lige et spørgsmål :)

    hvis man er på amfetamin og man skal til tandlægen og have bedøvelse er det så farligt?
Log in eller Registrér for at kommentere.