Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mavemuskler?

Redigeret 16 december, 2008, 07:48 i Motion
Jeg er en dreng der fylder 15 her til december, og jeg er meget glad for at styrketræne. Jeg har styrketrænet mine arme de sidste par år med håndvægte og armbøjninger, de er blevet okay store/stærke nu, og er ganske tilfreds. Men så snakker de fleste piger jo om at der ikke er noget pænere på en drenge/mandekrop end en stor og fast six-pack. Så besluttede jeg mig og fokusere meget på min mave her på det sidste, men får af vide mange steder fra at det er meget farligt og træne maven, fordi det kan ødelægge mavemusklerne når jeg er så "lille". Er det rigtigt? Er der noget jeg evt. skal passe på? Jeg træner hver dag ca. 10 min. med forskellige øvelser (Altså ikke kun mavebøjninger)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Altså jeg ved ikke lige frem om det kan være farligt, men jeg har også flere gange fået af vide at drenge rent faktisk ikke på styrketræne sådan "rigtigt" før de er op imod 22.. Jeg har hørt det er fordi at drenges muskler og knogler ikke er færdige med at vokse før, hvor pigernes allerede er færdige når de er omkring 18. Jeg er ikke sikker da det bare er noget jeg har hørt. Men det kan måske være rigtigt, der er jo også en grund til at alle de der fitnes centre har en alders begrænsning ?
  • Indstillinger
    Umiddelbart tænker jeg, at 10 om dagen da ikke kan skade, for det er jo ikek så meget, men i længden er det selvfølgelig en del, og derfor skal du måske tale med nogen om, vhad der ville være en optimal træningsform for dig i din alder - de har jo en brevkasse her i Netdoktor, der kan du da prøve at skrive ind til, for deres eksperter svarer jo på alle mulige spørgsmål, også om sport og motion

    held og lykke med træningen!
Log in eller Registrér for at kommentere.