Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Styrketræning?

Redigeret 15 december, 2008, 07:12 i Sportsskader
Jeg er en dreng der fylder 15 her til december, og jeg er meget glad for at styrketræne. Jeg har styrketrænet mine arme de sidste par år med håndvægte og armbøjninger, de er blevet okay store/stærke nu, og er ganske tilfreds. Men så snakker de fleste piger jo om at der ikke er noget pænere på en drenge/mandekrop end en stor og fast six-pack. Så besluttede jeg mig og fokusere meget på min mave her på det sidste, men får af vide mange steder fra at det er meget farligt og træne maven, fordi det kan ødelægge mavemusklerne når jeg er så "lille". Er det rigtigt? Er der noget jeg evt. skal passe på? Jeg træner hver dag ca. 10 min. med forskellige øvelser (Altså ikke kun mavebøjninger)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Altså jeg er uddannet idrætsinstruktør; licens, forbund og børneinstruktør, godnok inden for karate, men der er styrketræning jo en stor del af det - og vi fik at vide, at det ikke skade at styrketræne når man er barn/teenager, så vidt jeg husker, men jeg er ret sikker, men der er selfvølgelig også forskel på 10 min og overtræning, og jeg har trænet styrke til karate siden jeg var ca. 13 tror jeg, og jeg har ikke taget skadde, så det sku der ikke være så meget galt i (:
Log in eller Registrér for at kommentere.