Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

glemt p-pille

Redigeret 10 oktober, 2008, 04:24 i Prævention
Hej alle.
Min kæreste og jeg havde sex en mandag, hvorefter jeg glemte min p-pille lørdag, og fik først taget den 12 timer efter normal.
Der står i indlægssedlen på mine p-piller, at jeg kan være blevet gravid, hvis jeg havde sex ugen inden. Min kæreste og jeg havde sex ugen inden om msøndagen, hvor jeg tog min sidste p-pille. (Jeg ville rykke min opstartsdag fra mandag til onsdag)

Nu kommer mit spørgsmål så:
Kan jeg være blevet gravid??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det, der står i en sådan indlægsseddel, er ikke skrevet for sjov, så naturligvis løber du en risiko, hvis ikke du har passet dine p-piller.
    Du kan få svar her, der fortæller, at det kan godt være, du er blevet gravid - det kan godt være, du ikke er. Du må ganske enkelt vente og se.
    Og så synes jeg, du skal tænke lidt over, hvorfor du tager p-piller. De er dyre, de går ind og roder med din cyclus,forhindrer en naturlig ægløsning, du tilfører din krop noget kemisk - det er jo et valg man foretager, men hvis du så alligevel ikke passer dem, er det så ikke lidt tåbeligt?
    P-piller indtaget korrekt beskytter mod graviditet, men de beskytter ikke mod kønsoverførte sygdomme.
Log in eller Registrér for at kommentere.