Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ang. Hvad med åbenhed omkring inkontinens

Redigeret 9 november, 2010, 15:05 i Inkontinens
Hej med jer

Jeg har modtaget følgende link af en lidelsesfælled, jeg mener bestemt det er noget der er værd at overveje, jeg for min part at selv efterlevet dette flere år og mener selv det er en rigtig god løsning.

http://www.dr.dk/Sundhed/Sygdom/Artikle ... 203738.htm

Kommentarer

  • Indstillinger
    Rigtig godt indlæg! og 1000 tak for det gode link. Jeg kan se, at der er rigtig mange, der har været inde og læse dit indlæg, så jeg er sikker på, at du har hjulpet rigtig mange mennesker. Det er helt sikkert et tabu med inkontinens selv om det rammer rigtig mange - lad os endelig få lidt mere åbenhed omkring det.

    Venlige hilsener
    Trunte
  • Indstillinger
    Har først set indlægget nu, tak for det.
    Jeg er selv hen af vejen blevet åben for at jeg lider af inkontinens efter en ulykke, jeg har problemer med både at tømme blæren og med at jeg tisser i bukserne når jeg f.eks hoster.
    Men der må da være andre som jeg der både tisser i bukserne og så må eftertømme blæren med et kateter?
  • Indstillinger
    Hej med jer

    Vi er en lille gruppe der har en debat på 24 timer, ang. netop dette emne, i kunne jo ansøge om at komme med i gruppen, den er gjort lukket så vi ikke får nogen ind som ikke bør være med i gruppen.

    Gruppen´s formål er at snakke med andre inkontinent og forsøge at hjælpe med de problemstillinger der er omkring dette emne. I kan roligt søge om medlemskab, vedtægterne fortælle vi har tavshedspligt i gruppen.

    I kan ansøge her http://24.dk/group/inkontinentsgruppen

    J.P
  • Indstillinger
    Jeg er en 49-årig, kvindelig journaliststuderende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Århus.

    Jeg arbejder i øjeblikket på en artikel/opgave om inkontinens, tabuerne omkring emnet og det faktum, at 500.000 danskere, hver 10., lider af det
    Jeg er i god dialog med Kontinensforeningen, og forsøger nu ad denne vej, at få kontakt til en eller flere personer som vil fortælle, hvordan det er at leve med inkontinens.

    Jeg er helt klar over, at det er et særdeles følsomt emne, og jeg naturligvis vil behandle alle henvendelser fortroligt.

    Hvis du har lyst til at dele dine oplevelser, erfaringer eller gode råd med mig, er du meget velkommen til at kontakte mig per mail. Anonymitet er intet problem, det bestemmer du selv.

    Jeg citerer i øvrigt intet uden, at vi har aftalt det på forhånd.

    Jeg ved fra redaktøren på Kontinens.dk, at der muligvis vil komme en decideret handlingsplan fra regeringens side på området. Dette vil jeg naturligvis også meget gerne belyse i artiklerne - har dog meget brug for konkrete eksempler på, hvorledes sygdommen/symptomerne påvirker den enkeltes liv.

    På forhånd tak :-)
    Med venlig hilsen
    Eva

    ebwestergaard@mail.djh.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.