Hjem Ældre Åben debat for modne mænd og kvinder

CV m. mange jobs!

Hej

Jeg har et problem jeg godt vil høre jer andres mening om. Jeg er 40 + - nu skal jeg til jobsamtale og jeg føler mig så usikker angst og nervøs.

Jeg er bange.

Jeg har enorm lyst til jobbet- men når de ser mit CV kan det være de tænker "hende vil vi ikke have" da jeg i snart 11 år har arbejdet som vikar - som løsarbejder. Jeg har derfor utrolig mange jobs på mit cv og det er en del af min profil. Med andre ord jeg kan tilkaldes asap - og har været ude og løse mange opgaver og lavet meget forskelligt. Men dengang var jeg gift - nu er jeg skilt og har taget mig en uddannelse - og vil gerne have noget fast...og jeg blir så bange for at de skal synes det er frket og at jeg er en flakke. Hvordan kan jeg forklare og skal jeg det? At jeg gennem alle de år stod for hus (mad indkøb tøjvask) og hjem (indretning) - og jeg mener have slå græs klipning af hæk (hjørnegrund på 1200 kvm) og at det fordi jeg var gift passede mig fint at arbejde ind i mellem?

Og nu vil jeg gerne have noget fast ? Bevise mit værd have kollegaer..og nu er jeg bare blevet angst for ikke at være "go nok" fordi jeg ikke har været fastansat?

Åh hjælp mig dog ..for det er da bare så smertefuldt af have det sådan.

Kommentarer

  • hej Maj,

    Jo, jeg forstår dig godt. Men er det egentlig ikke bare det, du skal skrive? Altså at du i perioden xx til xx har været hjemmarbejdende som støtte for din mand, men dog i perioder har haft behov for arbejdslivet, hvorfor du har arbejdet som vikar med de og de arbejdsopgaver??

    Og så selvfølgelig forklare, at du nu er der i dit liv, hvor du føler behov for fast arbejde, kolleger og fordybelse i en enkelt arbejdsplads.

    At have arbejdet som vikar virker i hvert fald på mig, som om du er en person, der har nemt ved at omstille dig, og det er ikke et negativt aktiv.

    Jeg håber for dig, du får et godt og spændende arbejde.
    Lotte
  • Hej Lotte

    Det var en rigig go vinkel du så det her med ! Det vil jeg anvende - .

    Det er hele den her problematik med at føle at "alle andre ved og kan en masse - jeg løber ind i. De kan det de kan fordi de har været der i mange år - det er jeg lidt misundelig på dem over. Omvendt tror jeg få ville have kunnet tackle alle de opgaver go som mindre gode jeg har mødt.
  • Kære Maj.

    Til lykke med at du skal til jobsamtale.

    Min egen søn har søgt flere hundrede job, før han blev indkaldt til en.

    Nedton alt det private i samtalen.

    Læg vægten på hvorfor du ønsker netop dette job.

    Beskriv omhyggeligt, hvorfor netop du er velkvalificeret til netop dette job.

    Held og lykke.

    N:B: Du må love at skrive tilbage, når jobbet er dit.
  • Det var også et godt råd, tusind tak Leoni...jeg vil huske det for det er rigtigt !

    Maj
  • Jeg er også nysgerrig, og vil gerne høre, hvordan det gik.
    :-) :-)
  • Hej Lotte

    Det gik GODT jeg fik det ! Det var og er nogen gode råd i har givet mig her - for lets face det er et kæmpeproblem når man - læs jeg - begynder at blive usikker og små angst og gøre undskyldninger for sig selv. I stedet for at stå ved sig selv og det man har lavet. Og som du var inde på - ja jeg har faktisk lagt megen vægt på børn og hjem. Jeg har jo ikke gjort noget forkert eller været kriminel tværtimod. Jeg tog kørekort i en sen alder 36 og meldte mig så under fanerne på arbejdsmarked - og så begyndte min 10 timers da incl 2 timers køre tur. Jeg arbejde free -lance eller når og hvor der var arbejde ..og det skal jeg vel egentlig ikke have dårlig samvittighed eller føle mig skyldig over for ! Det var arbejde - pause- eller arbeje arbejde arbejde...det var en blanding og jeg nød det .

    Nu har er jeg skilt har taget en uddannelse og vil bruge den - jeg gider ikke undskylde en s.. jeg vil stå ved at jeg har lavet mange ting- at jeg har mine børn der betyder alt - men at jeg også selv har behov. For arbejde og tjene penge - gøre noget godt for andre og for at bruge min uddannelse.

    Maj
  • Hjertelig til lykke med dit nye job.
  • Hej Maj.

    Også et stort til lykke fra mig.
  • Hej Maj,

    Også fra mig - Håber du bliver rigtigt glad for det.
    Og giv så lige den selvtillid et spark op ad, ikke?
    Du ved jo godt, at du er god nok. Vi kvinder skal bare overbevise os selv om det lidt oftere.
    :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.