Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smertestillende

Redigeret 16 november, 2008, 04:36 i Endometriose
Hey

jeg får nu Orudis (en depotpille) hver dag for at nedsætte inflamationen i mit underliv og så får jeg dolol til de dage hvor smerterne er værst.
Jeg oplevede at de Orudis faktisk virkede en 2-3 uger hvor mine konstante smerter faktisk var helt væk og hvor det "bare" var alm. stiksmerter. Men nu er de konstante smerter kommet igen, selvom jeg stadig tager pillerne. Nogen der har oplevet det samme mønster? Altså at det virker i starten, men så alligevel ikke.?

Og dolol virkede også fint de første par gange hvor jeg blev lidt ør i hovedet og smerterne fortog sig lidt, men de sidste par gange har jeg absolut intet kunne mærke i forbedring. Andre der har det sådan?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er ganske normalt at medicinen ikke virker efter et stykke tid, det er fordi kroppen vænner sig til den. Det er defor vigtigt at tale med lægen om den tilvænning der er sket, sådan at i kan hæve dosis så du stadig har en god effekt. Jeg synes nu det er lidt hurtigt tilvænningen er sket, men få en snak med lægen om det.

    Håber det kan bruges.
    Hilsen og god weekend fra jeanette.
  • Indstillinger
    Har du fået fjernet endometriose ved operation? Endometriosesmerter kan være meget svære at behandle med medicin. Jeg fik at vide på Glostrup, at det er meget typisk ved endometriose, at der ikke rigtig er noget smertestillende, der er rigtig effektivt.
    Orudis burde ikke give tilvænning, det kan Dolol til gengæld godt.
    Mange gange kan smerterne dæmpes ved, at man får fjernet noget endometriose operativt.
  • Indstillinger
    Er blevet opereret 2 gange uden større virkning, så det er ikke der at smerterne kan mindskes for mig.
Log in eller Registrér for at kommentere.