Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tilskud til p-piller?

Redigeret 8 oktober, 2008, 16:07 i Endometriose
Hejsa.

Jeg var til et kursus med endoforeningen, hvor de nævnte at vi kan få tilskud hvis vi siger et eller andet bestemt til vores læge at de skal ordne, men kan ikke huske hvordan det foregik. ???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg gik bare til lægen i sin tid og bad om at han søgte om tilskud. Jeg gjorde blot opmærksom på at jeg fik dem som led i min behandling af endo/smerter og ikke som prævention.

    Husk at man også kan få tilskud bagud i tid, når man har fået godkendt sin ansøgning.

    Mvh
    Rikke83
  • Indstillinger
    Hej
    Egen læge skal søge tilskud gennem lægemiddelstyrelsen, og det burde ikk være et problem. Dog er det kun visse mærker af p-piller som man kan få tilskud til, hvilket jeg finder dybt underligt.... Har selv lige skiftet mærke pga. brystspændinger, og dem jeg får nu, ydes der ikk tilskud til.... Og de skal jo stadig gerne ha en indvirkning på min endo, ellers havde jeg ingen grund til at få dem, har ingen livmoder mere... Igen dybt underligt system, så vær opmærksom...
  • Indstillinger
    timula:
    Det er fordi der søges til et bestemt mærke. Når man skifter, skal der søges tilskud igen. Det er lidt besværligt, men sådan er det desværre pt.
  • Indstillinger
    Tak for svar :-)
    Det vil jeg lige ta en snak med lægen om, for apotektet sagde det andet...
    Godt vi kan hjælpe hinanden herinde :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.