Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er du allergisk overfor kæledyr?

Redigeret 8 oktober, 2008, 03:52 i Allergi
Så har jeg brug for din hjælp

Jeg bor i en 40 kvm2 lejlighed hvor jeg gerne vil have et kæledyr. Mit spørgsmål er om en person med allergi overfor kæledyr, kan flytte ind i lejligheden efter jeg flytter. (og evt. hvor kraftig allergi man skal have for ikke at kunne flytte ind)
Lejligheden har kun parketgulv/vinylgulv og kun plastikpertienner. Altså ingen former former for tæpper/gardiner osv. Ved flytningen vil lejligheden selvfølgelig blive gennemluftet, hovedrengjort(evt. af rengøringsfirma) og der vil nok også blive malet inden indflytning.

Jeg håber meget at I vil svare på mit spørgsmål

Mhv Sigrid Kragbak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sigrid

    Hmm. Det er et svært spørgsmål, og svaret afhænger af flere ting, bl.a. hvor allergisk den person er, som flytter ind efter dig, og om han eller hun er allergisk overfor lige præcis det kæledyr, som du har haft i lejligheden.

    Jeg er allergisk overfor flere typer kæledyr, men det er ikke så slemt at jeg ville få symptomer af at bo i en bolig som du beskriver, og hvor der var gjort grundigt rent. Men man siger, at det tager utroligt lang tid, før alle spor er helt væk og nogle vil få symptomer. Jeg kender f.eks. en mand, som nyser og bliver tæt i næsen, hvis han deltager i et møde, hvor der er en som har kat derhjemme...

    hilsen
    Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.