Kan det være irriteret tyktarm? HJÆLP!
Jeg skriver og håber, at nogen måske kan give mig et fingerpeg om, hvorvidt mine symptomer måske kan pege i retning af irriteret tyktarm.
Jeg har i halvandet år gået med noget, der minder om et "let sidestik" i højre side under ribbenene - og lidt nord for navlen har jeg ondt i maven, når jeg "trykker i/napper i maveflæsket". Min afføring er, undskyldt udtrykket, noget klæbrig og "fedtet", og der er også blod i afføringen en gang imellem.
Nu venter jeg på en kikkertundersøgelse af tyktarmen, men vil gerne vide fra nogen af jer, om I kender til ligenende symptomer.
Hvis der er nogen, der har erfaringer med en kikkertundersøgelse af tarmen, vil jeg også meget, meget gerne høre lidt om det.
På forhånd tak!
Jeg har i halvandet år gået med noget, der minder om et "let sidestik" i højre side under ribbenene - og lidt nord for navlen har jeg ondt i maven, når jeg "trykker i/napper i maveflæsket". Min afføring er, undskyldt udtrykket, noget klæbrig og "fedtet", og der er også blod i afføringen en gang imellem.
Nu venter jeg på en kikkertundersøgelse af tyktarmen, men vil gerne vide fra nogen af jer, om I kender til ligenende symptomer.
Hvis der er nogen, der har erfaringer med en kikkertundersøgelse af tarmen, vil jeg også meget, meget gerne høre lidt om det.
På forhånd tak!
Kommentarer
Jeg ved selvfølgelig ikke om du fejler noget andet.
Det er vigtigt at du tager imod undersøgelsen, for det er nok den bedste mulighed for at finde fejlen.
Hvad der så findes, er jo svær at sige. Jeg har selv i mere end 1 år haft mange problemer med mave, tarmsystemet, og har været igennem et utal af undersøgelser, der er dog fortsat usikkerhed om hvorfor jeg har mine problemer.
Du skal bestemt ikke frygte at få undersøgt tyktarmen. Det er formodenligt en af de undersøgelser der er mindst ubehag ved, og det er jo hurtigt overstået.
Jeg håber for dig at lægerne hurtigt finder frem til dit problem, så du kan få den rette behandling.
mvh.
12og34
Du skal bare bede om lidt beroligene til undersøgelsen. Du er klar i hovedet ;o) og kan følge med på skærmen, måske du er lidt træt efterfølgende. Jeg har fået taget undersøgelsen både med og uden. Hvis du ikke vil have noget, er det kun lidt ubehageligt når de puster lidt luft i tarmen og rykker kikkerten frem og tilbage.Jeg vil klart be om noget hvis jeg skal have lavet den igen. Men, for at slå det fast er der INGEN smerter eller noget der gør ondt.Held og lykke, håber de finder noget hos dig, jeg går desværre stadigvæk i det uvisse...:0(
Mvh Momse1
Jeg skal undersøges i dag til middag. Skriver tilbage når det er overstået.
Håber nogen vil bede en bøn for mig! Og tak fordi I lyttede/læste med!
mor123321