Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sygdoms angst alm angst ked af livet mm

Redigeret 13 november, 2008, 06:08 i Angst
Sygdoms angst alm angst ked af livet mm
Kender i symtomerne men søger på nettet ondt i ”lille finger ” og det popper op med hjemme sider
Kræft -lever betændelse -overgangs alder mm det er altid det onde og grusomme vi får smidt i hovedet hele tiden .
Jeg har pisse ondt i ” mit liv ” og det er noget jeg selv må finde ud af, jeg bruger tit nettet men det gør mig da 1000 gange mere syg,det gør mig så syg at når jeg høre en eller anden er meget syg tænker jeg de værste ting som lever svigt –kræft og mm
Tror i ikke nettet pressen er med til at gøre os mere syge end vi i virkeligheden er

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo måske... Men hvis man leder længe nok kan det jo godt være man finder noget skidt... Misforstå mig ikke, men i stedet for at søge på alverdens ulykker og lignende kunne man jo søge på så meget andet godt.
    Jeg tror det er lidt en tendens i vores tid at alting skal forklares og undersøges, så det muligvis kunne komme til at minde lidt om navlepilleri, for tænk nu hvis... Men som man råber i skoven får man svar - hvis man søger på forskellige dårligdomme, så kommer der bare oplysninger om endnu flere dårligdomme, og det er jo i øvrigt heller ikke alle internetsider der er lige troværdige.

    Jeg vil bestemt give dig ret i, at internettet er et formidabelt sted at dyrke en lurende hypokondri, men jeg synes bestemt også at man selv har noget at sige i hvad man støder på, fordi de fleste ting sådan set kan undgås, hvis man formår at bruge sin sunde fornuft og sige at "øv, jeg har ondt i min finger, men det er sikkert ikke noget alvorligt."

    Jeg ved i øvrigt, at mange medicinstuderende får nogle små-anfald af hypokondri når de læser deres studiebøger, sådan små forbigående "fikse ideer" om at det passer da på mig, og det kunne også godt passe etc etc, så jeg tror det er meget normalt at reagere sådan, men hvis man ved man har et problem med at det tager overhånd, så skal man måske hellere snakke med en rigtig læge, eller med en god ven, som kan hjælpe én med at holde tankerne nede på et ordentligt niveau.

    Nettet er både godt og skidt, ligesom alt andet her i livet egentlig er det...

    I øvrigt synes jeg at det er mere interessant/meningsfuldt for dig at finde ud af, hvad det er for problemer du har i "livet" og hvad der kan gøres ved det, for det med at gå op i sin sygdom i stedet for at leve livet er en træls måde at være til på, og det ville da bestemt være meget rarere for dig hvis du kunne få gjort et eller andet ved de problemer der ligger og lurer nedenunder, så du kunne rette din energi mod noget konstruktivt istedet for at "gå i tomgang".

    Muligvis kan mit indlæg lyde lidt barsk, især hvis du ikke kan få øje på nogle løsninger på situationen, men skriv gerne mere, og vid, at jeg har skrevet dette med de kærligste tanker.
  • Indstillinger
    Kære Mille1966
    Jeg er journalist på B.T. og synes det er en meget interessant problemstilling, du rejser i dit indlæg.
    Jeg vil meget gerne tale med dig og du må meget gerne kontakte mig på 33 75 75 33
    Mvh Helle Hansen
    Journalist på BT
Log in eller Registrér for at kommentere.