Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

I tvivl - vinterdepression eller bare tristhed ?

Redigeret 22 oktober, 2008, 18:08 i Studerende og unge
Når - oktober månede er kommet og føler mit humør er nede...
Altså det startede for ca. 2 uger siden, jeg går i skole og er rigtig glad for det og elsker virkelig at være der så føler ikke det er der problemet er. Jeg får medicin for alm depression og får taget mine piller som jeg skal så det er heller ikke det...

Ved ikke hvad der sker, føler bare ikke jeg har overskud til at være i skole og skal kæmpe med mig selv hver morgen for at komme i skole...Det lykkes mig sog hver dag at komme i skole, så det er jeg da stolt af :-) men min energi er bare væk, kan ikke rigtig koncentrerer mig i timerne og har bare lyst til at tage hjem og ligge i min seng..

Undersøger nu muligheden for om det er en vinterdepression eller om det bare lige mit humør i øjeblikket ?

Jeg snakker ikke med en psykolog lige pt - men starter i behandling igen efter efterårsferien...Nu skal jeg dog på ferie til Spanien i ferien, så håber det kan hjælpe lidt...

Men hvad tror i ? vinterdeprimeret ?

Kommentarer

• Hejsa..

Jeg får selv vinterdepression når mørket begynder at dominere...

Min vinterdepression startede også for en 2 ugers tid siden og har kun forværret sig siden..

Det lyder meget som de symptomer man oplever ved vinterdepression... Det er præcis de samme ting jeg oplever også - så det er muligt at årtidens skiften også påvirker dig. Du burde nok tale med din læge om det, for er det en begyndende vinterdepression kan du begynde med lysterapi med det samme, og det er noget federe at prøve at gøre noget ved du nu inden den dræner dig totalt for energi og humør.

Mvh
    Daniel
Log in eller Registrér for at kommentere.