Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Indbildning??? Endnu et par spørgsmål....

Redigeret 17 november, 2008, 16:25 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej
Hmm spørger måske lidt rigeligt meget for tiden, men selvom jeg har været syg i mindst halvandet år, er det endnu så nyt for mig, at der (måske bl.a.)er tale om forhøjet stofskifte.
Jeg er klar over, at forøget sult hører med til forhøjet stofskifte, men de sidste 4 dage har jeg oplevet fuldstændig overdrevet sult, som er ved at drive mig til vanvid. Jeg er sulten HELE tiden både mens jeg spiser og efter jeg har spist. Sagt på anden måde kan jeg ikke spise sulten væk. Jeg kan ikke sove om natten, fordi sulten fylder så meget. Det er virkelig, virkelig ubehageligt :-(. Jeg har altid hadet at føle sult, så det her er virkelig noget, der trigger mig...
Jeg kan ikke finde ud af om der bare er tale om indbildning; om det er fordi jeg nu ved, at jeg har forhøjet stofsk. eller om der evt. er tale om en yderlig forøgelse...
Har I andre haft det på samme måde?

Endvidere så undrer det mig, at det vægttab jeg har haft, kom i starten af mit sygdomsforløb - et tidspunkt, hvor mit stofskifte IKKE var forhøjet, men dog i den høje ende. Hen over sommeren, hvor jeg så har fået forhøjet stofsk., der er det lykkedes mig at tage lidt på igen, således at det samlede vægttab er på ca 4-5 kg.
Lyder det ikke atypisk eller kan jeg ikke stille det sådan op?

Håber I alle nyder det dejlige solskinsvejr :-)

Mange hilsner
frupedersen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har haft forhøjet stofskifte siden 2004.
    Før jeg blev indlagt, lagde min bror mærke tid at jeg begyndte at spise rigtig meget, æde er nok den helt rigtige ord. Jeg kunne spise store mængder næsten hver anden time og hurtig blive sulten igen. Og jeg har kun taget på mens jeg har haft sygdommen.
    Lægerne sagde at det skyldtes medicinen for mit stofskifte var så højt at jeg blev akut indlagt. Men jeg ved virkelig ikke om det skyldtes medicin eller noget andet, for jeg har ikke taget medicin i snart tre år nu og er har stadig ikke fået smidt de kilo som jeg har taget på. Jeg er ikke vildt overvægtig men vejer nok de 5-7 kg for meget som jeg netop tog på da jeg blev syg.

    Så sulten har været der hele tiden og den er der stadigvæk 3 år efter at jeg blev udskrevet.

    Mvh. Maria
Log in eller Registrér for at kommentere.