Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tror mit barn har stafylokokker

Får naturligvis bestilt tid ved lægen men vil bare lige høre om nogle har erfaringer med 1) behandling af stafylokokker (jeg har læst noget herom på nettet, men ville da godt høre lidt mere) 2)stafylokokker og institutioner (børnehave - og søskende i skole), hvordan harmonerer det? Håber at høre fra nogen derude, på forhånd tak :-)fra en bekymret mor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har for nogle dage siden observerert at min søn havde en rød prik på øjnlåg, som over et par dage er blevet bumseligende- herefter rødt og hævet. ved første omgang tænkte jeg øjnbetændelse. Men lagde mærke til at en prik på andet øjnlåg, samt en øm "bums" i næsen- og ydeligere en bule der var øm i tinding.Lægen ordinerede øjnsalve og pecillinkur. Jeg fik desværre ikke ret meget info.om stafylokokker af denne læge, så overvejede måske lidt for sent, at min søn ikke skulle have været skole. Fik samme dag at vide at det er meget smitsom, så. hyppig håndvask, daglig skift af pudebeetræk, eget håndklæde.Fik at vide at jeg skulle holde min søn hjemme, selvom der ikke var fugtige sår eller andet.Jeg kan dog også tænkte hvor vidt resten af fam. måske er blevet smitte, da der har været dage hvor vi jo ikke var klar over at det var stafylokokker, men bare trodede det var en harmløs prik.

    Nr. 2 bekymret mor
Log in eller Registrér for at kommentere.