Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kønsvorter

Redigeret 31 januar, 2009, 08:56 i Åben debat om kønssygdomme
sikke nogle forfærdelige historier om kønsvorter herinde, jeg bliver jo helt skræmt. jeg fik konstateret det for 1 uge siden og er meget ked af det. det mærkelige er at jeg gik til min egen læge og fik lavede en eddikesyre test og den blev ikke hvid af det, jeg fik lavede den samme test hos en gynækolog og den blev heller ikke hvid. alligevel valgte jeg at få den klippede af, trods den ikke var særlig stor og egentlig ikke til gene. den blev så sendt til et laboratorium og så får jeg af vide 3 uger efter at det VAR et kondylom.

er der andre herinde der også har fået foretagede den eddikesyre test hvor den var negativ og så fandt man ud af efter den var blever sendt til undersøgelse at den alligevel var positiv?

jeg er meget forvirret om hvad jeg nu skal tro på. eddikesyretesten eller laboratorium testen. Måske var det en fejl på laboratoriumet? eller måske er den eddieksyretest bare ikke pålidelig nok?

jeg har også en partner og jeg kan ikke få mig selv til ikke at fortælle ham det hvis jeg er smittet. men jeg kan heller ikke se grund til at fortælle ham det hvis det ikke er et kondylom. og jeg har været sammen med ham i 2 år og jeg har ikke været utro!
men det har han måske så: (

Jeg forstår det ikke da jeg er så forsigtig hvad angår sex. jeg syntes at han har ret til at vide det. men når jeg ikke engang ved om det var et kondylom?

og det underligeste var nok at da gynækologen fortalte mig hvad det var sagde hun bare "det var bare et lille uskyldigt kondylom, men nu er den væk og du blev brændt bagefter så virusset er væk".
Men det er jo ikke hvad jeg læser herinde?

please vil nogle herinde ikke nok svare mig? jeg er så ked af det

hilsen
gittepigen80

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvad enten man fejler det ene eller andet - eller måske alligevel ikke, synes jeg da, det må være et underligt parforhold, man er i, hvis ikke man fortæller den slags, eller om sine tanker omkring sådan noget.
    Undskyld jeg spørger, men hvad er et parforhold, hvis ikke man kan/vil tale om de ting, der fylder - hvad enten det er seksuelt eller ej?
    Mht. det du skriver omkring din lidelse, kan jeg desværre ikke svare, da jeg ikke kender det, det var det andet, jeg hæftede mig ved.
  • Indstillinger
    Hej! jeg har haft kønsvorter, og det har taget noget tid at få fjernet. Det er selvfølgelig træls, men overhovedet ikke noget du skal være ked af eller bange for. Du kan sagtens fortælle det til din kæreste, og så må i jo snakke om hvor det kunne komme fra? måske har han haft det en gang før han mødte dig, og så er det kommet igen?? tror ikke du skal være bange for at han har været utro.. men få en snak om det, og så kan i evt sammen søge på nettet om informationer om dem.
    Hilsen mig! :D
  • Indstillinger
    Hej Gitte.

    Min partner og jeg har begge haft kondylomer og er netop kommet af med dem. Det har fyldt rigtig meget i vores tanker, så jeg synes helt klart at du skal fortælle det til din partner, da det tydeligvis også fylder en stor del af dine tanker. Det kan jo være han også har én siddende han ikke ved af. Det ville jo være ærgeligt hvis den kunne sprede sig, i stedet for at få det tjekket efter i starten. Og i hvert tilfald synes jeg han skal vide, at han muligvis bærer rundt på virussen, selvom den ikke er i udbrud. Det er jo en ret uskyldig ting at have, hverken min partner eller jeg ved hvem af os, der har smittet den anden, i og med at man kan have haft virussen uden at vide af det. Så jeg er sikker på at han bare bliver glad for at du fortæller det.

    Jeg håber det giver mening..
  • Indstillinger
    Hej Gitte
    Kan godt forstå at du er ked af det jeg græd en hel da da jeg blev testet og fik at vide at det var kønsvorter jeg havde, tror ikke din kæreste har været dig utro, da det kan ligge i dine hudceller op til to år inden det bryder ud, så det kan sagtens være tilfældet her, min kærest kom til at smitte mig da han ikke vidste han havde det, men vi snakkede om det lige fra at jeg opdagede den jeg havde og vi har støttet hinanden.
    syntes lige som de andre at du skal fortælle ham det, så i kan få det behandlet min kæreste opdagede det ikke fordi de sad i endetarmsåbningen, den jeg fik sad på den ene skamlæbe derfor opdagede jeg det hurtigt.
    håber du kan bruge det
    med venlig hilsen
    mille
  • Indstillinger
    Min veninde fik det i forbindelse med sin graviditet, og det var hun enorm ked af. Hun har nu født og fik først fjernet vorten derefter, da de intet måtte gøre under selve graviditeten.
    Hun fik også at vide, at barnet kunne blive smittet hvis hun fødte normalt. Det er jo forfærdligt. Man skal altså VIRKELIG beskytte sig godt seksuelt.

    Selv ved jeg ikke så meget om kondylomer/kønsvorter, har heldigivis intet haft(har været til underlivsundersøgelse) og har en dejlig og fast kæreste i snart 5 år.

    Men kan kondylomer/kønsvorter komme frem igen nogle år efter? For selvfølgelig får men dem fjernet når de bryder ud, men er der en chance for at de kan komme frem igen?
Log in eller Registrér for at kommentere.