Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

rygproblem, nervesmerter

Redigeret 11 oktober, 2008, 19:15 i Kroniske smerter
Hej

Jeg lider af kroniske nervesmerter der sandsynligvis stammer fra operation i ryggen i 20004, hvor jeg fik en diskusproteseoperation, hvor jeg fik indsat en kunstig diskus mellem l4-l5. et år efter fik jeg foretaget en stenose operation. Jeg har været på smerteklinik på Herlev og får medicinsk behandling med tremadol retard 100mg x 2, samt 2 panodil om aftenen tager jeg samtidig 20mg saroten. Jeg går samtidig til kiropraktor hver 14dag. Men denne behandling kan jeg fungere nogenlunde, jeg går stavgang, har samvær med mit lille barnebarn, er frivillig på Livslinien, besøger mine forældre en gang om ugen.
Mit store spørgsmål er: Hvordan er bivirkningerne på lang sigt?????????????
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis der er nogle, der kan hjælpe mig med dette spørgsmål.

Varme tanker fra lisser

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kan ikke svare på dit spørgsmål om bivirkninger, men kan oplyse at jeg selv er uhyre opmærksom på dette. Det lyder som om, du kan fungere rimelig på angivne behandling, og så må det 'koste' på andre områder = bivirkninger. Mon ikke det er sådan vi kroniske smertepatienter må leve. Selv har jeg undgået tbl. Lyrica indtil videre, da de har slemme bivirkninger, men er nu ved at nå til, at dette nok skal prøves, for at opretholde bare lidt livskvalitet.
  • Indstillinger
    Hej!
    kan fortælle at jeg pga. nervesmerter har været på smerteklinik, har taget imod den hjælp som medicin kan give, har været rigtig glad for det, har ikke nogle bivirkninger af de forskellige typer medicin jeg får, men kan fortælle at min hverdag er blevet væsentlig bedre, min søvn er blevet bedre.
    Jeg er begyndt at motionere mere, kan fortælle at jeg har stor gavn af trænning i varmtvand, er i det hele taget blevet mere glad. Er blevet enig med mig selv om, heller et godt og spændende liv med medicin end et langt og smertefulgt liv uden medicin, det er jo os selv hver især der skal tage valget.
    Mange hilsner
    Birgit
    Hilsen Birgit
  • Indstillinger
    Mon du vil oplyse hvilken slags medicin du får?, det lyder som om det giver god effekt med deraf følgende øget livskvalitet.
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg tager tremadol retard 100mgX2 sammen med panodil 1mgx2, tillige tager jeg 20mg saroten til aften.

    Hvad får du af medicin?

    Vh Lisser
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Jeg har en spondylolistese og deraf stærke smerter i lænd og neurogene smerter i mit ve. ben.

    Jeg får dgl. 60 mg oxycontin, 4 gram panodil TMU, 1200 mg gabapentin og oxynorm 5 mg ved behov.
    Ordineret af smerteklinik.
    Det er dog kun gabapentinen der virker på smerterne i benet.

    Mvh Jakle
Log in eller Registrér for at kommentere.