Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

koloskopie

Redigeret 11 oktober, 2008, 07:59 i Irriteret tyktarm
Hej,
Jeg er en 30år kvinde som er i gang med at blive diagnosticeret af irritable tykktarm. Det er den tredje gang i løbet af halv andet året hvor jeg har fået konstant ondt i maven, luft og kvalme i mange uger. Selv om jeg har taget HUSK og det hjalp meget i begyndelsen med forstoppelse, symptomer er stadig væk det samme. Jeg venter på resultaten af en blodprove, men vil bede lægen at blive undersøgt. Jeg er lidt træt at høre at det må være stress uden at vide om der er noget mere eller ej.
Men jeg ved også godt at den ikke er den mest behalig undersøgelse i verden.
Er der nogen som har noget erfaring med kikertundersøgelse? Kan I forklare til mig om man bliver bedøvet og om det er så dårlig som alle siger?
Tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej kilmar78
    Jeg fik undersøgelsen tilbage i 97 og det var lidt ubehageligt..
    Igen i 2005, men der fik jeg noget beroligende og mærkede ingenting..var noget træt bagefter..
    Jeg har selv irritabel tyktarm i svær grad, så hvis du vil give en tilbagemelding om hvad de anbefaler dig at gøre ved det selv, vil jeg blive glad..
    MVH Momse1
  • Indstillinger
    Hej momse1

    Og tak for dit svar.
    Jeg skriver selvføgelig igen for at sige hvad lægen tror jeg kan gøre for at have det bedre, hvis jeg endelig bliver diagnosticeret af irritebel tykktarm.
    Men det du siger om beroligende lyder godt :)
  • Indstillinger
    Hej kilmar78!

    Jeg føler med dig. Har selv ondt i maven (læs evt. mit indlæg lidt længere oppe) og skal have foretaget en kikkertundersøgelse af tyktarmen på mandag til middag. Pu-ha. Jeg er ikke vild med det - især frygter jeg resultatet. Jeg skal nok skrive tilbage om min oplevelse, hvis du er interesseret.

    Hilsen mor123321
  • Indstillinger
    Hej,

    Min læge har til sidst besluttet at jeg ikke har brug for en kkikert undrsøogelse fordi min blodprøve var perfekt. Desuden har jeg aldrig haft blod eller slim i afførelse. Jeg havde altid troet at man bliver diagnosticeret af irriteret tyktarm efter mange undersøgelse, men hun er den anden læge som mener at det er hvad jag har, så... måske skal jeg stole på dem, alt i alt, de er de experter :)
    Nu skal jeg skrive en daglig bog om mine afførelser, smerter og luft, og komme tilbage om en måned.
    Imens, skal jeg tage Husk og magnesium.
    Held og lykke til mor123321 med undersøgelse!
Log in eller Registrér for at kommentere.