Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Det er ikke engang hyggeligt mere

Redigeret 31 oktober, 2008, 08:38 i Åben debat om rygestop
at ryge, for ikke så mange år siden sad man med kaffen og cigaretten i de forskellige hjem og hyggede sig - tit i køkkenet der var en hygge ved det og man slappede af, nu er det blevet anstrengt for rygerne der som oftest må gå udenfor så hyggesnakken går i stå, hjemmene findes endnu men det er nu de få, jeg forbandt rygning med hygge og slappe af, - manden som før sad længe ved mogenbordet (og en cigaret) sammen med konen sidder med en form for dårlig samvittighed over at konen er passiv ryger, hun har selv bedt ham blive ved bordet og ikke gå ud, - men det er anderledes.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Ja, det er en ret svær problematik. Jeg er nok ikke helt den rette til at udtale mig, da jeg ikke selv er ryger, men jeg har godt lagt mærke til at forskellige hygge-situationer er blevet anderledes/ mindre hyggelige efter de nye rygeforbud samt den øgede fokus på rygningens skadelige virkninger. Jeg må dog indrømme, at jeg synes, at det er fantastisk, at man ikke længere lugter langt væk af røg, når man har været i byen eller på cafe. Før var det ikke muligt at vælge røgen fra, det er det nu. Jeg er helt enig i, at det ikke kan være lige så rart at være ryger nu, som det var tidligere. Hverken i det offentlige eller private rum. Det må være en mærkelig overgang for de nuværende rygere - man kan dog måske håbe på, at der ikke er så mange nye, der begynder at ryge? Blot et par tanker - hvad mener I andre på debatten?

    Venlig hilsen
    B
Log in eller Registrér for at kommentere.