Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mavesmerter

Jeg læser et par gange i tråden, at flere af jer har mavesmerter,jeg har ondt i maven hver morgen og indtil middag-har tænkt om det skyldes eltroxinen -Hvis jeg drikker et enk glas rødvin blir' det meget værre -
Kan nogen nikke kendkendende til det ??
Jeg er en af dem der tar' eltroxin så sent om aftenen som muligt -råd fra en endokrinolog...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kirsten.

    Det med maven kan jeg nikke genkende til. havde for 3 uger siden så ondt at jeg ingen steder kunne være, var hos vagtlægen, som sagde det kunne være et galdestens anfald. Det gik over og jeg gik til egen læge. Hun sagde at jeg har stress mave, og får nu for 2. måned i træk Lansoprazol, mod opstigende mavesyre. Hun virkede ikke som om det var noet..
    Men så igår blev jeg overrasket, fik en indkaldelse til scanning af bughulen..
    Mine mavesmerter når jeg har det rigtig skidt er stikkende, trykkende og køre hen over den øvre del af maven. For 3 mdr. siden da jeg var på ferie havde jeg ligeså ondt, og kunne ikke komme af med afføringen, der gik 4 dage, så fandt jeg noget lacsantia imod det og det hjalp.
    Så mit råd til dig gå til lægen med det og insiter på at hun undersøger dig.

    mvh. mickey
  • Indstillinger
    Jeg tror man er mere udsat for at få ondt i maven, når man tager eltroxin på tom mave. Min læge på sygehuset rystede på hovedet da jeg sagde at jeg havde fået at vide på apoteket at jeg skulle tage eltroxin på tom mave. Han sagde at det var mange delte meninger om, og da jeg ikke har fået ondt i maven, forsætter jeg med at tage dem sammen med min morgenmad.
    kh
  • Indstillinger
    Hej Kirsten!
    Jeg har fået en meget sart mave, så jeg undgår helt oksekød og svinekød, da jeg ikke kan tåle det længere. Drikker heller ingen alkohol. Synes min mave fungerer rimeligt nu. Jeg tager eltroxin til morgenmaden - næsten på klokkeslet hver dag. Hvorfor skulle det være bedre om aftenen?
    Mange hilsner
    Jane
  • Indstillinger
    Eltroxin optages bedst om natten,så derfor skal det tages sent når man går i seng ,men der er meget delte meninger om det-
    Hilsen Kirsten
Log in eller Registrér for at kommentere.