Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

herpes?

på det øverste af mit lår og op langs hårene dernede har jeg nogle røde knopper og noget sår lignede noget. jeg tror måske det er herpes, men jeg har bare ikke været i seng med nogen, så kan det være det? desuden har jeg også forkølsessår. er lidt urolig, for i starten troede jeg bare, at det var fordi jeg havde været for voldsom med min barbering, og havde fået røde knopper, men de plejer jo hurtigt at gå væk igen, og det er det her ikke. tror i det er herpes?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skriver du ikke, hvor lang tid du har haft det, men mit gæt er alligevel, at du har været for heftig med skraberen. Der kan let komme netop de røde knopper, du omtaler, og næste gang du skraber får du revet dem op, der kommer så lidt infektion, der kan ligne betændte bumser eller herpes.
    Prøv at sørge for at holde området helt rent, brug evt. en intimsæbe og en god parfumefri creme, og lad skraberen ligge nogle dage, og se så om ikke det så bliver bedre.
    På den anden side, hvis du har gået med betændte sår i lang tid, bør du måske lige få lægen til at kigge på det.
  • Indstillinger
    mange tak for svaret, det vil jeg prøve..
    og det har ca været der i 5 dage?
  • Indstillinger
    5 dage - ja, så ville jeg nok prøve ovenstående, og slet ikke begynde at bekymre mig før om en uges tid eller to. Hvis det til den tid stadig ser dårligt ud, ja, så tag lige en snak med lægen, men jeg tror ikke, det er noget særligt.
  • Indstillinger
    okay, men nu er der også kommet en knop i armhulen og to på mit ben.. lige der hvor jeg normalt barberer mig - så jeg ved ikke lige hvad jeg tror det er?
  • Indstillinger
    Kære,
    Hvis du er bekymret, er det da altid en god ide lige at få en snak med lægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.