Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vigtig side ang. ADHD

Redigeret 8 februar, 2009, 12:44 i Børn med ADHD
Prøv at kigge lidt på denne side. Håber i kan få lige så meget ud af den som jeg har. www.adhdtesting.org Der er også en Norsk bog der hedder "Alt du ikke får vite om ADHD og Ritalin" Bogen kan findes på www.wendel.no

Kommentarer

  • Indstillinger
    Synes faktisk det er forkasteligt, at smide dine skræksenarier efter forældre, der i forvejen har det svært i kampen for at holde sammen på familien.....

    Jeg tror ikke på, at der findes en eneste forælder, der synes det er "sjovt" at deres børn må på medicin...... og synes det er forkasteligt at fodre deres i forvejen tunge samvittighed på denne måde !
  • Indstillinger
    Det lader til at du ikke har læst hvad der står...... Jeg HAR selv en søn som har fået dianosen ADHD så jeg ved godt hvad jeg snakker om.... Det eneste de kan give til VORES børn er Ritalin, men hvis du skulle få lyst til at få noget dokumenteret oplysning kan du jo læse bogen som jeg omtaler, men du er måske bange for at få en viden som du ikke er parat til at få, Min søn fik dianosen fordi han ikke kunne sidde stille i skolen, men jeg sagde nej til Ritalin og fik ham på en skole hvor de underviser børn der hvor de er på deres udviklingstrin, hvilket i dag har resulteret i at der skal laves en ny undersøgelse af min søn, fordi den nye skole ikke kan finde nogle symtomer på at han skulle have ADHD, så det er vores ansvar som forældre at finde ud af om der er andre muligheder for vores børn...... Du skal være velkommen til at give mig noget dokumentation der modbeviser min påstand, tror du at du kan det, jeg sørger i det mindste for at mine påstande er dokumenteret.... Jeg ved at der findes andre måder at behandle vores børn....
  • Indstillinger
    Jeg har en søn med svær ADHD/Asperger, og HAR været igennem utænkelige "møller" for at hjælpe ham INDEN jeg gik over på medicinen, og fordi din søn (heldigvis) kunne afhjælpes med pædagogik, så ER det ikke altid nok !
    Så jo, jeg har mange års erfaring mht min søns adfærdsvanskeligheder, og HAR afprøvet mangt og meget, inden jeg valgte at teste medicinen....

    Så DU skal ikke komme hér, og forlange dokumentation for, at det er det rigtige at gøre for MIN søn, da JEG lever med hans vanskeligheder hver dag, og er den der kan vurdere, og HAN får et bedre, og mere stabilt liv via medicinen eller ej !!!!!

    Super at NOGLE børn kan have gavn af pædagogik alene, ville da ønske at ALLE kunne gavnes på den måde alene, men sådan er REALITETERNE bare ikke !

    BeautifullS0ul

    http://beautifull-soul.com
  • Indstillinger
    Man skal jo også liiige tænke over at få medicin mod ADHD er jo ligesom at få gips på en brækket ben- Altså kun får at hjælpe en!! Jeg er ikke bleg for at indrømme at jeg er tilhænger af medicinen mod ADHD.. Og jeg synes bestemt at det er værd at prøve, man kan jo altid holde op, da methylphilidat, IKKE er vanedannene!! Vi har alle sammen vores holdninger og argomenter, men jeg tror ikke at nogen som helst forældre har en ond hensigt med at give deres børn medicin. Ja det er rigtigt at børn med ADHD skal have pæd. tiltag, men disse tiltag er ikke kun for ADHD børnene, men alle børn har brug for dem. Jeg er enig med Jer i at disse tiltag er gode og bestemt en hjælp og meget nødvendigt. Men for mig er der altså ikke meget forskel op mennesker, til at udpeje hvilken mor eller barn som jeg ikke vil være sammen med eller hvilken som skal have den slags hjælp. Mennesker er forskellige og vi skal allesammen respeteres og hjælpes. De halve mennesker er jo også de hele!!
Log in eller Registrér for at kommentere.