Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har nogen prøvet MR-scanner?

Redigeret 11 oktober, 2008, 13:14 i Åben debat for kvinder
Jeg ved ikke, hvor jeg skal spørge, så nu spørger jeg her: er der nogen, der vil dele deres erfaringer med at blive MR-scannet med mig?
Jeg overvejer at betale selv for en scanning på et privathospital, idet jeg gennem halvandet år har haft ondt i maven. Lægen ved ikke, hvad det er, og jeg frygter virkelig kræft.

mor123321

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Nej, jeg kan ikke give oplysning, men du fortæller ikke noget om, hvordan dine mavesmerter er.
    Er det i selve maven eller er det i tarmene.
    Hvis det er turevise smerter kunne det være tarmkatar.
    Jeg havde selv nogle smerter igennem lang tid. Det viste sig at være tarmkatar. Jeg fik et råd fra en ældre mand. Tag en stor spiseskefuld kommen og slug dem sammen med vand.
    Hvis det er krampe i tarmen vil det hjælpe i løbet af 15 min.
    Jeg troede ærlig talt ikke rigtig på ham, men gjorde det alligevel. Smerterne forsvandt virkelig. Så nu har jeg altid kommen i skabet. Jeg har lige haft nogle dage med smerter i maven og kommen virker hver gang.
    Et billigt og uskadeligt råd, som let kan prøves.
  • Indstillinger
    Hej mor 12312

    jeg er blevet MR scannet, og der er intet at frygte i den forbindelse. Den larmer en del, men er ikke skadelig som en almindelig scanner.

    Jeg synes, du skulle tale med din læge om din angst for at fejle noget. Hvis du i så lang har haft ondt, må lægen sende dig til nogle undersøgelser.
  • Indstillinger
    Hejsa...
    For mig foregik det på den måde, at jeg jo sku lægge på en "seng" og blev spændt fast på maven, man får tæppe over, og det er okay varmt... De lå en plade på min mave, da det var mit underliv de sku skanne... Så fik jeg høretlf. på og de fortalte at der var en knap, jeg ku trykke på, hvis jeg ville i forbindelse med personalet, og de ville komme med det samme.... Blev så kørt ind, og vil sige at man skal holde sine øjne lukket, da det kan virke klaustrofobisk, og hver gang de startede en skanning, så fortalte de hvor længe den ville vare... Jeg synes dog det larmer helt vildt, og var utrolig træt i hovedet bagefter... Men alt i alt var det ikke så slemt som jeg havde forestillet mig...

    Håber du kan bruge mit svar og ønsker dig pøj pøj :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.