Hjem Hjerte og blod Blod og blodsygdomme

kolde føder og hænder

2

Kommentarer

  • Hej

    Kolde yderpunkter kender jeg også til.
    Hvordan har din fordøjelse det, hvis den er unormal, kan blodet have travlt i den kropsdel med det til følge at blodforsyningen mangler dér hvor den også gerne skulle være. Fortsat god jagt på en løsning. Helle8
  • Hej Helle.
    tak for indslaget.
    hmm.. min fordøjelse har det vel okay..altså den er ret hurtig, og har irriteret tyktarm som de populært kalder de når ens tarme og fordøjelse går amok ved pres og stress.. Men altså jeg får yderst sjældent følelsen af forstoppelse.. og fordøjelsen i selve maven..hmm..ja altså jeg ved ikke hvorfor, men jeg gylper ofte jeg har spist eller drukket.. det har min krop bare altid gjort.. og lægen prøver bare at få min til at spise mavesyre og mavesårspiller selvom der overhovedet ikke er tegn på de 2 ting ved test..

    Så fordøjet bliver tingene da..hvis det overhovedet er sådan svar man kan give..smil
  • Hej

    Irritabel tyktarm er næsten en folkesygdom. Du kunne overveje at prøve noget alternativt for at få balance i det hele, f.eks. en vegatest hos en biopat.
    Man skal selv betale, men mavesårs medicin o.l. er noget skidt for din krop og koster alligevel penge. God bedring Helle8
  • Jeg nægtede skam også at tage de piller der.. men har været på flydende kur, og speciel kur hvor eks. røde bær og sådan ikke måtte indtages.. Men pyt jeg har vænnet mig til det hele, det kræver bare lidt forberedelse af dagen :) Men tak for din kommentare.. hejsa :)
  • Hej os der er meget tynde i opvæskten fryser hurtigere end dem der er lidt godt i stand, de der er kraftige, kan gå i sommer tøj hele vinteren, mennesker der er tynde har ikke ret meget fedtlag, der varmer, det er som musen , den er lille bitte og skal spise hele tiden, og bevæge sig hele tiden ellers fryser den ihjel, vi skal også spise for at få varme og bevæge os for at blodet kan varme vores krop . blodet løber rundt i blodårene som en radiator, med vand indeni med varmt vand, når vi sidder stille fryser vi mere, og skal have ekstra meget tøj på, men meget tøj varmer heller ikke altid, det kommer an på hvad det er vi tager på som skal varme, uldne ting varmer, termo tøj, skitøj. lamme skind i sengen, sæt mere varme på i huset når i fryser. og når i er ude i kulden have varme luffer og hat, frakke på så i undgår forfrysninger, det med bare at have blå hænder, og læber, kan også skyldes andre ting, at feks det vand man drikker er fourenet , med nitrat, og bliver til nitrit ved at blive kogt, det er meget giftigt, og dyr der drikker meget af dette vand , dør af det, vi mennesker kan få kræft af det på længere sigt. men det er ofte private land boringer der er fyldt med nitrat, hvis det er gammel boring , ny frisk vand er længer nede hvor overflade vand ikke regner ned , når man fryser mere må man tage sine forholds regler, det er mange der fryser hurtigere end andre, så hvert efter år må man tage sit varme tøj på inden under de pæne bukser, for at kunne føle sig godt tilpas. hej
  • Hej Spider

    Det var noget af en afhandling, jeg morede mig lidt. Tak for oplysningerne, jeg har meget varme i kroppen, men med kolde yderpunkter: sokker og vanter, jeg klæder mig efter behov, ikke kalenderen. I øvrigt drikker jeg filter renset vand. Mvh. Helle8
  • Hej helle jeg kan også have meget tøj på om sommeren , mange spørger hvad skal du have på til vinter , hvis du fryser, mere tøj siger jeg altid, jeg kommer til koncert i stor termo flyverdragt her i sommer udendørs der var hundekoldt, og regn vejr samtidig. men jeg holdt varmen , de andre frøs , jeg har også 27 grader i stuen ellers fryser jeg, i byen fryser jeg de har kun 19 grader, men sider snart med vintertøj på i stuen, for at spare på varmeregningen, men har penge nok til at betale. det forstår jeg ikke at sidde at fryse, og gæsterne fryser, mine gæster sveder og smider snart alt tøj, så der er stor forskel. sovværelset skal helst være lidt kold. da jeg var barn var jeg altid blå i huden for jeg frøs , så min læge dengang sagde til min mor hun skulle købe varme strømpebukser til mig og varm undertrøje, det har jeg faktisk haft alle år lige siden, så snart efteråret kommer med frost. men også kolde sommere er jeg nød til at have uldne strømpebukser på , jeg har også i flere år gået i herre termo undertøj, for til damer var det anderledes og tyndere, så hvem ser hvad der er under de smarte bukser, manden, konen og lægen ja de får sig nogle grin en gang imellem, ja man skal være opfindsom hvis man ikke skal fryse, og sove med termo sokker på om natten, så fødderne ikke fryser om natten. dejligt du more dig. det må også gerne være sjov , smil
  • Hej igen
    Tja, at klæde sig på efter ens eget behov. Jeg kan altid tage mere tøj på, så der er ikke tændt for varmen, undtagen hvis jeg skal have gæster, det er gæstfrit at de ikke fryser. KH Helle8
  • Hejsa

    Jeg lider af hypermobilitetssyndrom. Jeg har fået det bedre ved at ændre min mad/ drikke. Dvs. minus mælk og gluten samt masser af kosttilskud. På den måde er mine muskelkramper og smerter blevet så godt som forsvundet :D Mine hænder er altid varme om morgenen efter jeg har sovet men når jeg begynder at bruge dem bliver de kolde.
    Ofte er det blot det at tage tøj på/ hænge vasketøj op etc. der gør de bliver kolde.
    Jeg vil nu tage kaffen (jeg kan ellers virkelig godt lide kaffe) Helt væk for at se om det hjælper -
    vender tilbage - forhåbentligt med godt nyt ;D
  • Til Mig131

    Jeg ville lige bede min læge checke for blodmangel, B12, jern og folinsyre... De symptomer du beskriver, lyder som det jeg oplever og jeg har blodmangel (ret voldsomt endda)...


    Derudover er det ikke ting man ellers checket jævnligt eller i forbindelse med ordinært check... Så det kan være noget lægen har overset...

    Venlig hilsen
    En anden kold dame..
Log in eller Registrér for at kommentere.