Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skulder/ arm

Redigeret 16 oktober, 2008, 15:50 i Kroniske smerter
Jeg har i ca. 10 år haft konstant ondt i min højre arm, jeg er 2 gange blevet opereret i min skulder uden effekt. I foråret var jeg i Odense og blev opereret i min nakke, det hjalp lidt men jeg har stadig ondt. Jeg har gennem revalidering fået en ny uddannelse men kan ikke få et job som kontorass. Så jeg arbejder stadig som sosu hjælper, og min arm har det rigtig skidt pga. de mange tunge løft. Mit store ønske var så at kunne få et flexjob, men det kan ikke lade sig gøre siger kommunen. Jeg ved at jeg må lære at leve med mine smerter, men det er ikke fair at mit job forværrer dem. For 3 år siden var jeg yderligere ude for et biluheld, og lider til tider meget af en migræneagtig hovedpine. Ved ulykken fik jeg et piskesmæld, jeg er meget, meget ked af alle mine skavanker. Jeg er 47 år, men føler mig til tider som en på 90. Det er hårdt og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal stille op med mig selv. Hvordan bliver man den slags smerter kvit ????? Nogle gode ideer ?????

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg ved ikke hvordan du helt kan slippe for smerterne, men jeg er sikker på at træning i varmtvandsbassin hjælper. Du kan chekke gigtforeningen og se hvor der er noget i dit område. Desuden tror jeg også massage kan hjælpe dig noget. Fleksjob er ikke umuligt, men så skal du påvise overfor kommunen at du ikke kan holde til mere end max 20 timers arbejde om ugen, og så er det endda svært. Men held og lykke med det!
  • Indstillinger
    Hej jeg har selv dagligt smerter trods medicin. Jeg er blevet godkendt til fleksjob. Her oplevede jeg at for at man overhovedet kunne komme i betragtning til ansøgning om fleksjob, skulle være sygemeldt enten delvis el. helt. Hvis ikke man koster kommunen penge har det ingen interesse at hjælpe. Hvis man er sygemeldt skal kommunen gøre noget lovpligtigt. Men det er en hård omgang, man skal selv være indstillet på at arbejde for sagen. Hvis man venter til kommunen har skaffet et jobafprøvningssted kan det vare meget længe og man kan i yderste fald falde for sygedagpenge reglerne.
  • Indstillinger
    Skal man i jobprøvning? hvad kan man gøre andet end, at vente på kommunen?
Log in eller Registrér for at kommentere.