Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er der noget, der hedder computer-allergi ?

Redigeret 1 august, 2009, 05:02 i Allergi
Er der noget, der hedder computer-allergi ?

http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200141.htm
I ovenstående læge-brevkasse svarer den besvarende læge (citat): ” Det kraftige besvær, du har med at arbejde foran en computer, har jeg ikke stiftet bekendtskab med før.” (citat slut).

Jeg undrer mig meget over svaret, da el-overfølsom er et kendt begreb i vores nabolande Sverige og Norge.
Det er min opfattelse, at el-overfølsom er en følge af kronisk kumulativ (ophobet) tungmetalforgiftning, da tungmetaller er kraftigt elektrisk ledende og dermed forstyrrende for mange af kroppens naturlige fysiologiske funktioner, som bl.a. fungerer ved svage strømme og magnetfelter.

Jeg kan henvise til denne blogg af den norske ingeniør Tor Johnsen
http://www.vgb.no/19679
samt materiale af den svenske Professor Olle Johansson, som her bliver interviewet af danske Morten Julius
http://www.bevolution.dk/pdf/MobilePhon ... eornot.pdf

Jeg håber spørgeren får kvalificeret hjælp et eller andet sted fra, men jeg mistænker, at spørgeren må se sig nødsaget til at henvende sig til eksperter udenfor Danmarks grænser.
Heller ikke diagnosticering af kronisk kumulativ tungmetalforgiftning findes der eksperter i i det offentlige danske sundhedsvæsen, hvorfor tungmetalforgiftede patienter må konsultere privatpraktiserende læger med en sådan ekspertise.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis jeg sidder foran en bærbar computer, eller har en dvd-afspiller kørende i stuen, får jeg, efter en times tid, svært ved at få vejret. Det snører sig sammen i bronkierne. Det gælder også, selv om et vindue står åbent! Sætter jeg mig ud i haven med computer, er der ingen problemer. På et tidspunkt måtte min læge give mig astmamedicin, da min lungekapacitet faldt, og jeg hele tiden røg ind i lungeproblemer/betændelse med hoste og slim i lungerne. Der var mistanke om skimmelsvamp, men det mente jeg nu ikke var tilfældet. Jeg fandt efterhånden frem til, efter udelukkesprincippet, hvor mine problemer stammede fra, og så kunne jeg gøre noget ved det.
    Så min computer bruger jeg kun udendørs (overveje at prøve en stationær, som ikke udvikler så megen varme - kemikalieudskillelse i luften?), så jeg må bruge jobbets og bibliotekets computere. Og min dvd står i bryggerset, med lukket dør, hvor jeg så overfører signalerne med et trådløst scartstik. Lyden er ikke helt god, når der er undertekster på skærmen, og det er lidt problematisk med fjernbetjeningen, men jeg kan da se film. På længere sigt, vil jeg trække et kabel.
    Men hvad skal en stakkels mand gøre i disse computertider? Jeg glæder mig da ikke til mit billedrørstv bryder sammen, og jeg måske må have en fladskærm. Måske jeg heller ikke kan tåle den? Tv har heldigvis ikke givet mig nogle problemer.
    Så længe jeg ikke udsættes for (brandhæmmere?) i mit hjem, har jeg ingen symptomer, men når jeg en sjælden gang lige skal bruge den bærbare om vinteren, får jeg efterfølgende lungeproblemer i 1-2 dages tid, da generne hænger i luften
    Jeg kan ikke være den eneste, der udvikler astma på denne måde. Det skulle ikke undre mig, om mange har astmaproblemer pga. disse moderne elektroniktider. Jeg har bare været så "heldig", at mine symptomer er så klare, at jeg har kunnet finde årsagen.
    Glæder mig til, at man kan udvikle elektronik, der ikke giver varme, og således ikke sender dampe(?) ud til omgivelserne...
Log in eller Registrér for at kommentere.