Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvide pletter

Redigeret 2 oktober, 2008, 04:36 i Eksem
Hej alle sammen,

Her for en mdr. siden begyndte jeg at få nogle små hvide pletter på kroppen. Jeg var hos lægen og fik udskrevet noget shampoo mod svamp. Dette har hjulpet efter et stykke tid.

MEN nu har jeg fået samm pletter i ansigtet og lægen mener at det igen er svamp. Idag tager jeg piller (nogle blå kaplser) mod det. Det har ikke hjulpet endnu men jeg håber det snart gå væk.

- Er der nogle som kender noget til HVIDE PLETTER?
- Hvad skyldes at man får dem?
- Er det pga. af solen el. er det fordi man er blevet smittet med noget? (for min læ ge vidste det ikke)
- Man må vel ikke tage sol? (mener hvis man gør det bliver det værre)
- Går der lang tid før de forsvinder?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvide pletter kan skyldes en hudsvamp, der blokerer pigmentcellerne. De generer som regel kun kosmetisk. Man kan bruge creme eller tabletter mod svamp. Nogle må bruge forebyggende behandling hver sommer.
    Der er også en anden form for hvide pletter, vitiligo, det er en hudlidelse man ikke kender årsagen til. Det er ikke nemt at gøre noget ved det. Man kan prøve lysbehandlinger med nogle specielle stråler. Den sidste form led min bror af. Han er død, men det var altså af noget helt andet.
  • Indstillinger
    Hej igen, tak for besvarelsen.

    Men du har meget ret i det med, at det er meget generende.

    Er ked af det med din bror,

    men ved du hvad cremen hedder?
    Ved du hvor lang tid det tager før det er gået væk?
  • Indstillinger
    Hej igen

    Nej, jeg ved ikke hvor lang tid der går. Jeg ved heller ikke hvad cremen hedder, kun er det et svampemiddel. Men man kan risikere at skulle have flere behandlinger før man slipper af med det. Og som sagt, nogen skal have forebyggende behandlinger hver sommer. Man kan vist også få en champoo til at vaske sig i.
    Men tabletter skulle jo være bedre, når det er svært at slippe af med. Jeg ved desværre ikke mere om det.
  • Indstillinger
    oki , mange tak

    Ja jeg håber det går væk, for har også shampooen der hjemme men ja. Det går bare langsomt væk, men sådan er det.

    Tak for svaret.
Log in eller Registrér for at kommentere.