Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

øjenlågsoperation

Hej. Jeg har desværre tunge, hængende øvre øjenlåg.
Jeg har fået en tid hos en øjenlæge, som skal vurdere om en operation kan gavne mig. Mit syn er slet ikke påvirket, men det er bare ubehageligt og irriterende. Har nogen derude fået foretaget en sådan operation - og med hvilken erfaring???
Vil meget gerne høre fra andre, både de negative og de positive.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har jeg fået gjort for ca 4 år siden hos en plastickirurg. Jeg fik en henvisning fra lægen, fordi mine øjenlåg var meget tunge. Synet var påvirket. Det var hos Per Bjerregård, Hørsholm.
    Jeg havde undersøgt i forvejen, hvem jeg helst ville hos.
    Han var meget behagelig. Ikke et sekund gjorde det ondt, heller ikke efter. Resultatet var godt. Jeg er glad for det. Men der var lang ventetid.
    Det var kun øjenlågene, ikke øjenbrynene, for det ville koste mange penge og det skulle gøres oppe ved panden, for at blive godt. Og det skulle jeg jo selv betale. Man måtte ikke gøre det over øjnene, sagde han.
    Jeg har hørt nogen sige det gjorde en smule ondt bagefter, men jeg mærkede ikke noget. Jeg var blå, men der gik ikke så mange dage før det var væk.

    Jeg må vel hellere tilføje, at jeg har set pæne resultater fra andre steder. Der er mange, der er dygtige.
    Jeg har set en, hvor resultatet var knapt så pænt, så man skal se sig lidt for.
    Der var jo en øjenlæge, der ødelagde øjenlågene hos nogle. Og der var en plastickirurg , der heller ikke var lige så dygtig, som han burde være. Det har været vist i tv.

    Tilføjelse. Jeg tager levertran. Det skulle jeg stoppe med et lille stykke tid inden, fordi det kunne give blødninger.
  • Indstillinger
    Redigeret 13 oktober, 2008, 04:40
    Nå, men det glæder mig da, du kunne bruge svaret, eller ?????
  • Indstillinger
    hej og tak for dit svar. Jo jeg kan godt bruge svaret - selvfølgelig!!
    Min mor og søster har også fået foretaget samme operetion, men det er rart at høre fra andre også.
    jeg går lige og tænker over det og afventer tiden hos øjenlægen. hej hej...
  • Indstillinger
    Hej Anne
    Jeg vil ønske dig mod og et godt resultat. Mine børn siger, nu kan man da igen se dine øjne. Og jeg er også fri for hele tiden at kigge ind i mine øjenlåg.
    Dejligt.
    Havde jeg vidst det ikke var værre var det blevet gjort længe før.
Log in eller Registrér for at kommentere.