Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

smerter i fingre

Redigeret 22 februar, 2009, 04:49 i Hypermobilitet
Jeg tænkte lige lidt på alle i andre der er konstateret hypermobile, døjer i også med smerter i fingerleddene??

Jeg har aldrig haft det i fingerene før, men er begyndt at have meget ondt i det store led i fingerene, så kunne godt tænke mig at vide om det er noget i andre også kender til?

Min læge afviser alle tanker om gigt, og de er heller ikke hverken hævede eller stive kun ømme.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har også skrevet et indlæg omkring det at være hypemobil. Mit startede som sagt i albuerne, men er nu både i skuldre og fingre. Specielt tommel og pege finger, når eks. jeg skal åbne en dåse, eller skære med en kniv, men det kan også godt være i de andre fingre. Jeg har som sagt været ved en privat reumatalog som jeg nærmest ikke fik noget at vide af, ud over at han undersøgte for leddegigt, hvilket jeg heldigvis ikke havde, ud fra blodprøver. Jeg har skiftet praktisrende læge til en ny, da jeg ikke føler at jeg blev taget alvorligt. Bla. er min venstre fod begyndt med en stor knyst og mine tæer specielt storetå og næste tå er hævede og jeg kan næsten ikke have noget fpdtøj på. Dette er kommet inden for det sidste halve år. Jeg fik at vide af min daværende læge, at det var fordi jeg havde gået i højhælede og spidse sko og det var pga. for dårligt fodtøj. Men jeg har aldrig gået i dette, da jeg ikke engang har kunnet gå i et par træsko uden at vrikke om. Jeg har senere læst at man kan få sådanne fødder, hvis man har hypermobile led. Har nu skiftet læge og er blevet henvist til en reumatalog på sygehuset, så må vi se hvad der kommer ud af det. Døjer i forvejen med slidgigt, som jeg er opereret for både i ryg og hofte, så jeg har selv været lidt obs. på om det kunne være slidgigt.
    Thinka
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har også lige fået konstateret, at jeg er hypermobil og så i en alder af 45!!! Har ellers aldrig døjet med smerter af nogen slags!!

    Når det er sådan et vejr som i dag, kulde og reng og høj fugtighed, ja så smerter det i mine tæer og fingre. Om sommeren er det meget bedre!!!

    Er dog kun hypermobil i albuene og knæene (har sabelben). Har dog ikke fået konstateret gigt (hverken led- eller slidgigt).

    Håber, at det snart går væk.

    Hilsen,
    Christine
  • Indstillinger
    Jeg har ikke fået konstanteret at jeg er hypermobil af nogen læge, men ved med sikkerhed at jeg er. min mor var også hypermobil.

    jeg for sjællent spontane smerter i mine fingerled. jeg får dog oftes stærke smerter i forbindelse med mit arbejde der oftes kræver at jeg har skal side og rulle noget værktøj af forskellig art imellem fingerne imens jeg blæser på det med 2,5-4 bar luft. jeg har lavet det arbejde i mange år i starten var der rigtigt meget af sådanne arbejde og det gik fint men nu er det et smerte helvede efter blot få minutter. det startede svagt med smerter men så tog det grad vist til hvor hurtigt det går inden jeg får smerter. min læge siger at det nok er udmattelse af musklerne men jeg syntes ikke det virker helt logist... så burde jeg havde fået det da jeg startede på det arbejde hvor jeg ikke rigtigt havde nogen finger muskler.
    som noget nyt fig jeg spillet Guitar hero i går... måske lidt for længe for efter nogen timer meldte der sig en klar smerte i ledende det er første gang jeg har kunne mærke at smerten specifikt kom fra ledende, for den smerte jeg får på arbejde stråler smerten meget så jeg kan ikke helt bestemme hvor den kommer fra.

    Jeg er 25
Log in eller Registrér for at kommentere.