Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

spg til jer med bikinisnit

Redigeret 3 oktober, 2008, 16:11 i Endometriose
Hej
Så er det 7 uger siden jeg fik fjernet livmoder + højre æggestok og det går generelt set meget bedre.

Dog har jeg i går og i dag haft kramper og stjerneondt i arret. Jeg ved godt der kan gå et stykke tid endnu inden jeg har fuld effekt og at såret slet ikke er helet 100% endnu -

Men er der andre af jer der har oplevet det her med 2 skridt frem og 3 tilbage?

Netto tager jeg stadig færre piller og det ved jeg jo godt er fremgang, men det er nemmere at måle fremgang på at kunne gå 3 km søndag eftermiddag end kun tage 50 mg diclon om dagen frem for 150 mg.

Så er der andre der har oplevet såret gør ondt så længe efter? Det er ikke varmt eller rødere end det var før, gør bare ondt.

mvh nielsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Nielsen

    Ja arret kan gøre ondt i meget lang tid efter, og klø. Der gik mere end 1 år, nærmere 2, før det ikke kløede og gjorde ondt mere. Så det er vist meget naturligt, for der går jo lang tid før det er helet helt.
    Men er glad på dine vejne over at det går godt. Jeg kan huske at jeg lagde mærke til nogle drastiske ændringer da jeg havde fået fjernet det hele. Bla. sov jeg meget bedre, og dybere end jeg kan huske jeg nogensinde har gjort. Det gør jeg stadig:-) Jeg er fri for at være syg hver 14. dag med dårlig mave, voldsomme smerter, og voldsom opkast. Ja selvom jeg desværre aldrig bliver fri for at mærke endoen og flere operationer, ja så er det en meget stor bedring.

    MAL
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har heldigvis ingen problemer med mit ar, det et 10 uger siden jeg fik fjernet livmoderen... det er lidt rødt med det er også det hele...
    Har du fået noget afvide om hvad du skal gøre ved det ?? Jeg fik intet afvide på sygehuset, men ved egen læge da jeg fik fjernet hæfteklemmerne, fik jeg afvide at jeg sku smøre og massere arret med kopattesalve... måske er det derfor at mit er okay...

    Bare et lille råd og ønske om en god weekend :-)
  • Indstillinger
    Jeg er blevet opereret en hel del gange, og jeg danner temmelig meget arvæv, så jeg har i flere år efter en operation et ar der er tykt og rødt. Samtidig er flere af mine ar nedbundne. Jeg har smurt arret med e vitamin salve og masseret det kort efter jeg var blevet opereret. Det fik jeg afvide af en fysioterapeut, skulle øge chancerne for at arret ikke blev nedbunden. Men jeg fik afvide at der går optil flere år før det er vokset ordentlig sammen.
Log in eller Registrér for at kommentere.