Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ægløsning

Min mand og jeg vil gerne være gravide, så jege r stoppet med mine p-piller.

Jeg tog min sidste p-pille d. 18 SEP (efter en pakke på 21 stk) og min menes startede 23 SEP og varede 3 dage.
Det hele var normalt som det plejer og min cyklus er på 28 dage.

Fredag d. 26 SEP skulle jeg ha startet på pillerne igen (hvis alt skulle gå som det plejer).

Tirsdag d. 30 SEP startede jeg på at pletbløde lidt.

Er det normalt at pletbløde når man lige er holdt op med at spise p-piller?
Hvis jeg skal regne min ægløsning ud, skal jeg så tage højde for blødningen d. 30 SEP eller efter min sidste rigtige menes? (for så burde jeg være mest frugtbar fra 2. - 7. OKT.

Håber der er nogle kvinder der ude, der kan svare på mine spørgsmål

Mvh
Kommende Mor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Projekt barn!!!
    Jeg kan slet ikke holde det ud. I vil gerne have et barn; I er er stoppet med svangerskabsforbyggende midler.
    Kan I ikke bare slappe af, elske, når I har lyst og i øvrigt pakke alle de der beregninger ned?
    Et nyt lille liv skulle gerne være undfanget i dyb inderlig kærlighed uden diverse beregninger om hvornår sandsynligheden er størst.
    Lille ny kommer, når lille ny kommer, sådan er det.

    Hvis ikke der så er sket noget inden for et års tid, ja, så skulle I måske overveje at sludre med lægen og begynde på nogle sandsynlighedberegninger, men det er da ikke der, man starter.
  • Indstillinger
    Det skulle ikke læses som at der skal styr på alt ned til mindste detajle. Slet ikke. Og barnet kommer når det kommer - vi elsker ikke på bestemte dage eller måder eller går noget særligt, slet ikke. Vi nyder hinanden og livet som vi plejer.

    Det var mere så jeg selv havde en ide om det - og det var mest mht. til min pletblødning (om det er normalt) jeg stillede spørgsmålet.
    Der må være andre kvinder der har smidt pillerme og derfor ved om blødningen er "pletvis" eller om det er en ny menes der er startet - mest for at være praktisk, så jeg ikke planlægger en tur i svømmehallen de næste par dage...
    Der sker meget med kroppen når den ikke får et skud homoner hver dag, og det er klart at man som "nybegynder" bliver særlig opmærksom på dette (??).

    Men tak!
  • Indstillinger
    Ja, det må du undskylde, men du havde været inde og se på sandsynligsdatoer og alt muligt.

    Når man tager p-piller er der jo ingen ægløsning, man kan vel sige, at man er kunstigt gravid. Kroppen skal vel lige finde ud af at den ikke bliver styret medicinsk, dens funktioner skal lige på plads.

    Svømmehal - tag en tampon med, så kan du svømme alligevel.

    Og så tag det bare roligt, men hvis du er i tvivl, så ring lige til din læge
  • Indstillinger
    Ja det er klart, det er nyt og spændende, og det er et helt nyt kapitel i mit liv der skal til at begynde.
    Men eftersom jeg har taget piller de sidste 8 år, så forventer jeg ikke at kroppen kan finde ud af sig selv de første par måneder.

    Har talt med lægen omkring blødningen og hans svar var ret vagt - derfor mit indlæg her inde :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.