Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

7-årige pige der lugter af sved..

Ja, det lyder måske som et mindre problem. En dag da vi kom fra fodboldtræning sagde min 7 årige datter pludselig..puhh jeg lugter af "mandesved". Og da jeg satte næsen hent ind i armhulen kunne jeg da også godt lugte at de havde en typisk sved lugt, ikke ubehagelig, men der var lugt på svenden.Det er kun efter hård sport,ellers ikke. Hvad har I af erfarring, lugter Jeres børns sved. Jeg er selvfølgelig lidt obs. på om der er optræk til begyndene pubertet. Men der er ikke rigtig andre tegn, måske fået lidt flere (dog helt lyse) hår på benene. Ville godt nok geren vente nogle år med de bekymringer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har lige læst dit indlæg, grunden til at jeg gik herind er at jeg lige har opdaget at min datter som fylder 7 her til jannuar har små knuder inde under sine brystvorter, da jeg falder over dit indlæg, min datter ha nemlig også lugtet af sved hvilket jeg egentlig ikke har lagt det store i.. før nu.. nu tænker jeg nemlig det samme, er hun måske ved at udvikle nogle små pubertets symptomer eller...? har din datter også haft eller har disse små "knuder" ....?
  • Indstillinger
    De der knuder på brystet er helt normalt. De fleste børn som er i puberteten får det .. og jeres børn kan godt sige det gøre ondt, men det er altså normalt :D
Log in eller Registrér for at kommentere.