Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

utro, når det er med sit eget køn?

Redigeret 13 januar, 2009, 04:41 i Utroskab
Sad lige og funderede engang.. Hvordan ville i reagere hvis jeres partner havde været jer utro, med sit eget køn? Er det ligeså fy fy, eller er det, det samme?

Ville i reagere på samme måde, hvis jeres partner havde været jer utro med sit eget køn?

Kom gerne med mange indlæg, for der burde da egentlig ikke være nogen forskel.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg læste et indlæg et sted, hvor det så flot blev beskrevet.
    Hvis man gør noget, som man ville blive ked af, at ens partner gjorde, så er det utroskab.

    Alt er tilladt - så længe man er enige om det.
  • Indstillinger
    Utroskab er jeg i den grad imod, så min reaktion ville ikke være mindre, hvis " det var med en af samme køn".

    Jeg ville aldrig have et forhold til en mand der også var tiltrukket af sit eget køn, men heller ikke tolerere utroskaben hvis det var med en kvinde.
  • Indstillinger
    Hej !

    Det er godt nok længe siden, nogen har skrevet, men jeg tænkte, at jeg alligevel lige ville give mit besyv med.

    Det er nemlig sådan, at jeg sidste år under julefrokost-ræset gjorde netop det, I diskuterer her. Jeg blev desværre alt for fuld af snaps og for lidt mad og endte med at være sammen med en anden pige, selvom jeg gennem et par måneder havde haft en kæreste

    I min alt for store snapse-brandert syntes jeg, det var en fantastisk idé, fordi det da helt sikkert ville tænde min kæreste. Næste morgen, da jeg vågnede, ringede jeg straks til min kæreste, fordi jeg blev i tvivl om, hvor god en idé det lige var. Og det var ikke nogen god idé. Jeg kan stadigvæk huske stilheden, da jeg havde sagt det og de ord, der så kom "Hvor er du nederen!". Han syntes IKKE, det var fedt! Han ved godt, at jeg synes, den slags er sjovt engang imellem, men han vil gerne vide det, og så er det faktisk okay. Vi blev ikke uvenner, men han har da trukket den frem engang imellem, fordi han betragter det som utroskab.

    Jeg har altid set sådan på utroskab, at så længe jeg ikke gør mere, end jeg ønsker, han skal gøre med andre, så er alting fint. Den aften tænkte jeg faktisk også, at det ville være fint, hvis han også bare var sammen med en fyr... men det er jo kun, fordi jeg udemærket ved, at han er helt og aldeles hetero og aldrig ville lægge noget i det, hvis det umulige skete, at han faktisk var sammen med en anden fyr.

    Lang historie for at sige, at det ikke er okay... med mindre din kæreste siger ok for det først.

    Kh
  • Indstillinger
    Utroskab betragtes udelukkende som noget, der er seksuelt. Jeg vil stadig mene, at hvad man kan gøre, mens ens partner er til stede, ikke er utroskab, men er det i bund og grund ikke også utroskab, når man – og det er vel primært kvinder, sidder sammen ved kaffebordet og sviner sin mand til?

    Sidder i venindesammenhæng og udleverer de mest intime detailler om sin partner, underholder om hans manglende formåen, hans totalt manglende evne til at finde ud at de huslige gøremål?

    Jeg oplever det ind i mellem og synes i øvrigt det siger en hel del mere om de kvinder, der sidder der og fniser over deres tåbelige ægtefæller, end de umiddelbart sikkert tror.

    Jeg synes faktisk også sådanne ting handler om utroskab. Hvis jeg er utilfreds med noget min mand gør eller ikke gør, så er det da ham, jeg skal tale med om det – og ikke nogle veninder.
Log in eller Registrér for at kommentere.