Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er så meget i tvivl...hjælp!

Redigeret 17 oktober, 2008, 05:31 i Snart gravid
Hej

Håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig. Min kæreste og jeg prøver ikke ihærdigt på at blive gravide, men har valgt at droppe præventionen og tage det stille og roligt for netop ikke at blive for optaget af projektet. Set i bakspejlet er sandsynligheden for befrugtning i denne måned stor, da vi var sammen et par dage i træk omkring ægløsningstidspunktet.
Jeg er nu gået to dage over tid eller er det tre? Jeg ved ikke, hvordan man tæller. Skulle have haft mens torsdag, og nu er det lørdag. Jeg tog en test med morgenurin her til morgen og brugte Unistep, og nu kommer det mærkelige:
Testen skulle aflæses efter 3 minutter og inden 10. Der står dog intet om falsk positiv i brugervejledningen. Jeg aflæser efter 3 minutter, og den er bragende negativ. Tydelig kontrolstreg og intet lyserødt tågelignede omkring der, hvor teststregen skulle have været, så jeg smider den i en pose og tænker ikke mere over det. Venter ikke engang til de 10 minutter er gået, for jeg mener, at den umuligt kan komme, når alt det lyserøde er væk.
Da jeg skal smide posen i skraldespanden efter en halv times tid, kigger jeg lige en gang til, og nu er testen positiv! En svag streg, men den er der med sikkerhed...hmmm
Er der tale om en falsk positiv test her? Nogle, der har erfaringer med brugen af denne test?

Håber på jeres hjælp. Det er mange penge at smide ud på en test, der ikke har gjort mig klogere på noget, og jeg vil nødigt udskyde min mens mere af psykiske årsager, fordi jeg tror, at der er noget. Så det kan måske blive afkræftet her.

Kh fra mig :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    De er jo aldrig 100% sikre de tests, men mon ikke at der er en vis sandsynlighed for at du er gravid? Jeg ville tage det helt roligt en månedstid og så se om du ikke føler symptomer. Lægen kan altid be- eller afkræfte, og det er helt gratis.

    Husk at man nogen gange kan være så "syg" efter at blive gravid, at der går kuk i systemet. Min mors veninde opgav at blive gravid, og adopterede den sødeste datter. Året efter var hun gravid og fik først et barn og så et til.

    Netdoktor Babyklub har en mødregruppe, der hedder "snart gravid". Måske kan de give dig flere råd der end jeg kan. Se:
    http://premium.netdoktor.com/dk/babyklu ... /index.jsp

    Man skal godt nok være medlem for at læse debatindlæggene, men det er helt gratis :o)

    Håber du er gravid - eller at du bliver det snart.
Log in eller Registrér for at kommentere.