Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

meget tør hud

Redigeret 15 december, 2010, 10:15 i Åben debat om hud og hår
hej
jeg har meget tør hud på benene, det kan klø og iritere.
jeg bruger creme hver dag, nivea body milk, jeg vil gerne høre om der er en creme/olie der er bedre og måske nogle vitaminer som hjælper.
jeg fryser også meget måske er der en sammenhæng
mvh
jk
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv en anden creme efter råd fra apoteket.
  • Indstillinger
    Jeg har også tendens til ekstrem tør hud - særligt i vintermånederne. Jeg har fundet ud af, at det handler om at drikke nok og så ellers sørge for at smørre en god, fed ceme på - gerne uden der er for meget kemi eller parfume i. Jeg kan varmt anbefale både Locobase og Weleda. Locobase kan man købe på apoteket og Weleda fås i heslekostbutikker.

    Håber det hjælper dig.

    Hej fra Mona
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har selv tendens til meget tør hud, jeg har smurt med mange produkter weledas, dr. hauschkas body olier har været bedst, men har fået fortalt det også kommer indefra derfor spiser jeg sunde olier som kæmpenatlysolie som fås i kapsler eller hørfrø og kæmpenatlysolie fra oil og life, det hjælper jeg skal ikke smøre så meget mere.
    kan købes hos www.helsehelse.dk

    håber det vil kunne hjælpe.
  • Indstillinger
    Min erfaring er, spis dagligt en kapsel med en god fiskeolie og f.eks. GLA, det hjælper utroligt på tør hud. Da behandler man så at sige indefra.
  • Indstillinger
    At du fryser meget og har tør hud kan være tegn på for lavt stofskifte.
    Især hvis du også er træt og langsomt har taget på i vægt
    Gå til læge og få en henvisning til undersøgelse på hospitalet for en sikkerheds skyld.
    Det kan ses på en blodprøve og afhjælpes med medicin.
  • Indstillinger
    Her i vinterkulden hvor luften er meget tør, er det vigtigt at bruge en god fed creme. Hvis du mærker at din hud klør og føles stram, er det vigtigt at få smurt huden, og ikke mindst huske at drikke vand.
    Jeg har selv problemer med mine underben. De bliver næsten helt "hvide" af tør hud, hvis de ikke bliver smurt.
    Jeg har god erfaring med Archiv creme og Helo creme fra Faaborg. De kan købes på apoteket til en fornuftig pris, og de indeholder ingen problematiske indholdsstoffer. Jeg bruger cremer to gange om dagen i øjeblikket på kroppen, og hænderne får hver gang de har været våde.
  • Indstillinger
    Hej, jeg kan stærkt anbefale en helt ny creme som netop er landet på det danske marked. Den hedder Nimino (check Nimino.dk ud). Den er fantastisk til min hud, som trænger til ekstra fugt og pleje. Den er fuld af aktive ingredienser og giver fløjlshud.
    Der findes en til ansigtet, en til kroppen og en til ekstrem tør hud. Det er en yderst kompetent læge og anerkendt kemiker der har stået for udviklingen af cremen og det er de bedste af de bedste råvarer som bruges. Den er dyrere end andre cremer, men det er betalt mangfoldigt tilbage i form af koncentration, velvære og den er tilmed ikke tilsat nogen former for parabener, parfumer, med mere. Prisen kommer af at hovedingrediensen består af fyrrenåleekstartkt fra Canadiske fyrrenålstræer, en salve som indianerne bruger til sårheling, heling af hud ig andre lægende egenskaber
    Den er dansk produceret og kun af de ultimativt lækreste råvarer. Prøv den!
    MVH
    Nanna
  • Indstillinger
    jeg har haft det samme problem med tør hud især om vinteren og på hænder, underben og i ansigtet. Jeg har prøvet alle de cremer som er nævnt her m.fl., og jeg spiser også olier osv men jeg tror, vi er nogle, der bare har en lidt for sart hud til dette klima. Det eneste creme, der rigtigt virker på min hud, er Nimino, så den vil jeg anbefale dig at prøve, hvis de andre cremer ikke gør nok.
  • Indstillinger
    Der er lige kommet en ny creme på markedet, NIMINO, som er særdeles effektiv mod ekstremt tør hud. Den indeholder et stof, der reparerer hudbarrieren og hjælper huden til at holde på fugtigheden, og det er jo det, der er brug for i den kolde tid. Den er helt uden hormoner, parfume, parabener osv. Den findes i 3 typer og flere størrelser. Se hjemmesiden for den her: www.nimino.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.