Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

(Vand)cyste

Redigeret 4 februar, 2011, 07:35 i Endometriose
Hej. Jeg fik konstateret endometriose i jan 2001 efter mange års smertehelvede. Efter 2 år lykkedes det mig at blive gravid og fik en lille datter i 2004. Havde kun lette smerter til jeg blev gravid igen da hun var et år. I august 2006 fandt min gyn. en cyste og jeg fik den fjernet på Skejby, det viste sig at være en Dermoidcyste og de fandt ingen endovæv. Fik i samme ombæring oplagt et hormonspiral hvilket har hjulpet utrolig godt. Har nu fået en ny cyste, min gyn. mener det er en vandcyste, og har henvist mig til Skejby for at få den fjernet. Det er nu min. 3. gang jeg har en vandcyste, er der nogen af jer der bliver ved med at få dem, og ved i hvad årsagen er? Har idag modtaget en tid til forundersøgelse d. 13/10, er der nogen der ved hvor lang tid der går fra undersøgelsen til op.?
Håber i kan finde rundt i min vist lidt rodet tekst :o)
Mvh. C

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg har gennem næsten 11 år haft utallige cyster på æggestokkene, jeg har dog aldrig fået dem fjernet kirugisk, men ved hjælp af intens zoneterapi er de gået væk hver gang. Efter mit barn nr to, er jeg igen plaget af mange cyster og forstyrrelser i hormonbalancen, så jeg skal nok til gynækologisk scanning og masser af zoneterapi igen. Jeg vil kun have operation som sidste udvej...
    held og lykke
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg har også lige været på Skejby sygehus, hvor de efter scanning fandt en blod cyste på 3-4 cm, altså jeg har det så kaldte endometriose.

    De foreslå mig enten at bruge p-piller eller få fortaget en kikkert operation.

    Så jeg er total forvirret, ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er selv 26 år og har ingen børn, så ved ikke om p-pillerne eller kikkert operationen kan på nogen måde forringe mine chancer for at blive gravid en dag.

    Nogen der har nogle gode råd?
Log in eller Registrér for at kommentere.