Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er så frustreret....

Redigeret 28 september, 2008, 13:41 i Endometriose
Hej med jer,

Åh altså...er så frustreret over stadig at have smerter på trods af en kikkertoperation for 14 dage siden. Jeg fik fjernet væv i bughulen, men min læge siger at det ikke var endometriose....mine smerter er ikke i samme dur som før, men de er der stadig...nu er de der så bare mest før og efter jeg har tisset og haft afføring. Det føles stadig som menstruationssmerter på trods af jeg ikke har det, dog varer kramperne ikke lige så lang tid som før, men smerten sidder præcis samme sted hver gang... og jeg venter egentlig bare til det holder op uden at tage kodein, som jeg gjorde før....

de første par dage efter operationen var så dejlige fordi mine smerter var total væk..men tænker også bare at det var fordi jeg var smertedækket konstant og lige så stille begyndte det at komme tilbage i takt med jeg trappede ned på de smertestillende...blev også vækket i nat af smerterne....det er bare rigtig frustrerende og jeg gider snart ikke mere....:-( føler mig bare magtesløs!

Nå jo oveni at jeg ikke fik nogen diagnose og jeg stadig har mine smerter fik jeg også af vide at jeg havde svære celleforandringer, så jeg nu skal have lavet keglesnit meget snart. Det var en mega overraskelse for fik taget smear sidste år uden tegn på noget...men under operationen kunne lægen se at min livmodermund var hævet og tog derfor nogle vævsprøver...jeg går bare lidt og håber at mine smerter forsvinder efter keglesnittet, men altså han siger det intet har med det at gøre:-( men om ik andet håber jeg at det kan få bugt med det underlige karamel-lignende udflåd jeg har haft i flere måneder...også kunne det bare være dejligt hvis det var det der forårsagde smerterne så det forsvandt efterfølgende!!!

Ahvornår mon det her får en ende....er så træt af at have smerter uden at vide hvorfor og bare træt af det åndssvage underliv!!! Havde bare håbet kikkertoperationen ville gøre det hele godt....

Kærlig hilsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Det er rigtig kedeligt at høre at du stadig døjer med stærke smerter. Hvor blev du opereret henne?

    I øvrigt har jeg i forbindelse med fjernelse af endo-væv ved kikkeroperation i maj, af vide at det kunne blive bedre i op til ½ år efter. Man kan altså først se den reelle effekt af operationen efter 6mdr. Måske det samme kan gøre sig gældende for dig.

    Mvh
    Rikke83
  • Indstillinger
    Hej Hej,

    Jeg blev opereret på Søllerød Privat eller Furesø som de bruger under vandskaden på det andet hospital. Det er JJK der er min læge..... jeg tænker bare, hvis han siger det ikke er endo væv han fandt, så kan mit jo ikke blive bedre:-( Jeg forstår det virkelig ikke...jeg har bare alle symptomerne på endo.....men jeg må se efter keglesnittet, håber sådan at det har noget med at gøre og det så forsvinder....håber virkelig!!!!!!!!!!!!! For kan bare ik leve med det i længden...det er virkelig hårdt at være udiagnostiseret!!

    Rigtig go søndag!!!!

    Kærlig hilsen
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg sidder og tænker på om du ved om der er blevet taget prøver fra dig, biopsi ???
    Ved min kikkertopr. blev der taget prøver og der gik altså 3 uger inden prøverne var klar...
    Har så fået fjernet livmoderen her i sommer, og som lægen sagde, der var intet endo at se med det blotte øje, men MR skanningen, og prøverne som de tog, vidste at den var god nok, der var endo og også betændelsesagtigetilstande, både i livmoderen og i livmoderhalsen...
    Ved ikk om du kan bruge mit svar til noget - men jeg synes ikk at du bare skal stille dig tilfreds med som situationen er nu, så må lægerne komme op med noget andet... Det er så krævende for ens krop at ha smerter konstant.... Så klø på :-)
  • Indstillinger
    Hej med dig -

    Tak for dit svar!!!

    Hmm ok...så det an være sværere end som så at stille den diagnose kan jeg høre på dig....det er noget kryptisk noget med det underliv!!! Jeg håber at du har fået det godt efter at du har fået den fjernet??? Selvom det selvfølgelig er en drastisk beslutning....men hold da op, på de dårlige dage, der har jeg virkelig lyst til bare at få fjernet hele l...., for det er bare så trættende!!

    Altså lægen sagde at han tog prøver at det væv han havde fjernet fra bughulen, men han troede umiddelbart ikke at det var endo-væv, men han har så ikke sagt hva for noget væv det så var og om jeg skal regne med at det kommer tilbage eller hvad?? Jeg tror jeg vil prøve at tage en snak med ham næste gang jeg ser ham til keglesnit-operationen også vil jeg virkelig pesnle mine symptomer ud for ham...men altså hva mere kan han gøre...han har jo lige lavet den kikkertoperation, så nu er løbet nærmest kørt, føler jeg.....men du fatter slet ik hvor meget jeg håber at det er de åndssvage celleforandringer der er skyld i mine smerter!!

    Men du har ret..jeg skal klø på....men puha det er en sej kamp....jeg har 7-9-13 næsten ikke haft ondt de sidste to dage, så det er spændende hvor længe det holder...jeg kan simpelthen bare ik knække koden mht. de smerter..synes ik der er noget system i det, andet end det plejer at komme før og efter toiletbesøg........

    Ha' en rigtig god aften!!!!

    Kærlig hilsen
Log in eller Registrér for at kommentere.