Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mascara

Redigeret 23 juni, 2016, 03:14 i Skønhed og velvære
Hej her på debatten

Hvor dejligt, at der nu er kommet en debat om velvære og skønhed, så kan man forhåbenlig få svar på mange af sine spørgsmål!!!!

Jeg leder efter en god mascara for tiden, der ikke irriterer øjnene, og som måske også er fri fra parabener? kender I til nogle gode mascaraer, som er sådan 'neutrale' og ikke giver kløe og svier i øjnene?

Det ville være dejligt med et råd!

kh C

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej C,

    Ja - det er fedt, at der er kommet en debat om skønhed og velvære på Netdoktor. Jeg vil anbefale dig at tage ind i Pure Shop - Grønnegade, København. Her har de alverdens lækre produkter uden tilsætningsstoffer også makeup. Butikken har nogle rigtig søde og dygtige ekspedienter, som kender produkterne rigtig godt og er gode til hjælpe med at finde de rigtige produkter.

    Håber, at det kan hjælpe dig på vej til at finde den helt rigtige mascara.

    Vh.
    B
  • Indstillinger
    Hej i to!

    Ja, jeg kender faktisk godt Pure Shop - har ikke købt så meget derinde, men det er helt klart en meget lækker butik. Jeg tænker også bare på, at økologiske produkter jo ikke nødvendigvis er gode - de kan også godt indholde aromastoffer og andre ting, der kan være hormonforstyrrende og allergifremkaldende mv. Så mit behov i denne forbindelse ville være at finde en mascara uden parabener for eksempel... det ved jeg ikke, om de har nogle af??!

    Ved I det? :-)

    Håber på svar
  • Indstillinger
    Ja, det er rigtigt. Økologi er ikke en garanti for, at et produkt er sundt. Nogle gange er man lidt for hurtig til at konkludere den slags. Jeg er dog ret sikker på, at du kan finde en "ren" mascara i Pure Shop. Det letteste er nok at spørge, så er jeg sikker på, at du nok skal få et godt svar i butikken.

    Jeg har endnu ikke selv skiftet alle makeup produkterne ud med de rene produkter. Jeg er startet med cremer osv. Men turen kommer helt sikkert også til makeup - om ikke andet så, når jeg en gang skal have børn :-) Uhyggeligt som forskellige stoffer kan skade fosteret.

    Venlig hilsen
    B
  • Indstillinger
    Hej C

    Jeg har selv haft samme problem, men dengang købte jeg primært makeup fra H&M eller andet lavpris.

    Efter jeg begyndte at henvende mig til mere kvalitetsfyldte butikker som http://www.houseofstars.dk så har det ikke længere været et problem.

    /Lisa
Log in eller Registrér for at kommentere.