Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spa er sundt for sjælen

AnonymousAnonymous
Redigeret 30 september, 2008, 09:06 i Skønhed og velvære
Hej alle sammen

Som en inkarneret elsker af spabade, så er jeg altid på udkig efter gode tips til at få renset krop og sjæl på nye måder. Har både prøvet København'ske DGI-byens og Frederiksberg Svømmehals kurbade, og de er bare super lækre. Priserne stiger dog hele tiden... har I mon et tip til et godt spabad, der ikke koster en formue? Det ville jeg se meget frem til nu her, hvor de kolde måneder står for døren :-)

Jeg ser frem til at høre fra jer! - også om andre dejlige skønhedstips (dejligt, i øvrigt, at denne debat er blevet åbnet her på Netdoktor!)

Kærlige hilsener
B

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vestbadet har et lækkert spa med to biosaunaer, almindelig sauna, dampbad, infrarød sauna og jacuzzi. Og det koster kun mellem 65 og 115 kroner!!!

    Eneste mangel er, at de ikke har et koldtvandskar. For mig er koldtvandskarret et must, da det er efter et par minutter i karret, at jeg virkelig mærker effekten af spa'besøget. Det er så lækkert at lægge sig ned og mærke hele kroppen prikke og pulsere efter sådan et iskoldt bad, og så slutte af med endnu et besøg i saunaen eller dampbadet.

    Personalet er også virkelig søde og veloplagte i Vestbadet, hvorimod de i DGI-byen ofte er super uoplagte og mugne samtidig med at åbningstiderne er uforudsigelige ligesom faciliteterne er det. Ærgerligt, fordi de har et fedt koldtvandskar - men DGI-byens spa er simpelthen ikke de 200,- værd, som de tager for det!
  • Indstillinger
    Hej Sisse!

    Tak for tippet!:-) hvor ligger Vestbadet henne? det er jeg MEGET interesseret i at høre mere om. Har du evt et link derhen? det er helt vildt dejligt at kunne forkæle sig selv en gang imellem uden at skulle ruinere sig selv.

    Det er faktisk meget sjovt, du nævner det om medarbejderne i DGI-byen - jeg har nemlig heller ikke haft den bedste oplevelse derinde. I Frederiksberg Kurbad plejer de at være meget søde, synes jeg - men hvis man kan få det til den halve pris (næsten), så er det jo at tage med i betragtning!

    Glæder mig til at høre mere fra dig

    kh B
  • Indstillinger
    Hej Blyant og Sisse

    Jeg er også meget glad for alle spa-badsoplevelser og vil også meget gerne kunen klikke på et link til Vestbadet. Har ikke selv prøvet Frederiksberg kurbadet endnu, men vil da også tjekke det ud efter din anbefaling, Blyant!:-) bor selv på Frederiksberg, så det er jo vildt nemt.

    Ser frem til svar fra jer!

    kh C
  • Indstillinger
    Kære alle

    Jeg tror, jeg har fundet et link til Vestbadet, som I kan se: http://www.vestbad.dk/wellness.html
    Det ser ret lækkert ud umiddelbart, synes jeg - det vil jeg da klart forsøge en dag.

    B
  • Indstillinger
    AntilopenAntilopen
    Redigeret 31 juli, 2020, 08:41

    Jeg tog selv en spadag i Frederikbjerg svømmehal efter at læse tråden her - og selv et årti senere (ift. trådstart), så får man meget for pengene hos dem ift. andre steder. Deres spa kan på det kraftigste anbefales til andre også, og selv som meget flittig spagænger der har oplevet mange spadage, så er kurbadet her nok i min top 3 når det kommer til bedst til prisen.

Log in eller Registrér for at kommentere.