Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brækket tå eller forstuvet?

Redigeret 8 oktober, 2008, 10:21 i Fod- og knæskader
Jeg var igår så uheldig, at slå min ene tå (den ved siden af lilletåen) ind i en stol. Det gjorde voldsomt ondt og jeg lagde is på med det samme. Da jeg vågnede i morges var den helt gal og nu ligge jeg med den oppe. Jeg kan ikke rigtig støtte på den og den er misfarvede og meget øm i yderste led. Mit spørgsmål er om det kan betale sig at tage forbi en skadestue og hvordan bør jeg forholde mig de næste par dage? Jeg ligger is på den i dag 2-3 gange og tager smertestillende, men burde jeg tage på skadestuen? Jeg har dog hørt at man ikke gør andet end at tape den til tåen ved siden af for at støtte den (hvilket jeg har gjort) uanset om den er forstuvet eller brækket.

Nogle råd eller erfaringer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Ummidelbart vil jeg sige, at det ikke kan betale sig, at tage på skadestuen, da de, ganske som du selv sagde, ikke gør en skid ved det, udover at konstatere om den rent faktisk er brækket, og så evt. tape den.
    De første 2 uger, skal du holde den så meget i ro som overhovedet muligt, og senere kan du forsøge, at gå på den med en stivsko, som ikke klemmer, træsko opfylder de krav :)

    Men held og lykke med det...
Log in eller Registrér for at kommentere.