Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Flere unge ryger hash

Redigeret 4 marts, 2011, 12:54 i Rusmidler
Kære debattører

Har I læst denne nyhed om, at flere danske unge er begyndt at ryge hash?

Læs nyheden her:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=9&Y=2008

Med venlig hilsen
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Har du et problem med at de unge ryger hash eller hvad? Det er da mindre farligt end alkohol -.-'
  • Indstillinger
    godt nyt! Der er nemlig færre unge der drikker. forhåbentligt indser de fleste snart at hash er temlig uskadelig, og ofte er at foretrække fremfor alkohol rent konsekvensmæssigt. virkningsmæssigt vil jeg anbefale begge ting på en gang :)!
  • Indstillinger
    jeg kan, som daglig bruger af hash, nu heller ikke se at det skulle være et problem med hash.. måske ud over dets meget dårlige rygte.
  • Indstillinger
    det der med dårlige rygter, alså det kan forosae at man bliver physisk syg.... så jeg ved ikke helt hvor ufarligt der er ?
  • Indstillinger
    Hvis man får en hashpsykose eller bliver psykisk syg af at ryge hash så har man i forvejen været paranoid og usikker omkring det at ryge hash .. Jeg har kendt så mange igennem tiden der ryger og det eneste mønster man ser er at dem der har prøvet hash FÅ gange sjovt nok ALTID er dem der påstår de har fået en hashpsykose. Kunne det være fordi de ikke ANER hvordan man diagnosticere en hashpsykose? Fuldstændig. Det er sjovt nok altid pivebuksen i skolen der får en hashpsykose!

    Jeg har respekt for hvis der en dag kommer en dokumentar der kan afmystificere den her "HASHPSYKOSE" for det er sgu ikke andet end en skræmmehistorie, det er fuldstændig ligesom når de siger at man kan DØ af at suge lattergas når et menneske kun kan tage skade af at holde vejret i mere end 2 min (og så lang tid tager det ihvertfald ikke at suge en gaspatron uden at puste ud flere gange)

    DESUDEN så er politiet så fokuseret på hashhandel at det styrker ALLE andre stoffers salg. Kokain er faldet i pris og det er pga. politiets indsats på Christiania og andre steder så alt den hash der kommer til danmark bliver revet væk med det samme fordi flere og flere begynder at ryge hash. Det er en åndsvag taktik idet at meget mere hash bliver fortyndet og fyldt op med mere "fyldstof" og/eller skadelige ting såsom plastik/olie(ikke fra hash) eller andet der kan komme til at MINDE om en hashkonsistens.

    Giv os den rene vare og frigør hashen, vi er blevet holdt for nar længe nok så fokuser på den hårde narko og lad dem betale prisen istedet for hyggelige hashrygere for det er sjældent dem der slår nogen ihjel !
  • Indstillinger
    Jeg er overbevist om, at der er lige så mange argumenter for, som i mod hashrygning. Til jer som i denne debat fokuserer på for-argumenterne vil jeg blot spørge: Kan du lade vær med at ryge i 2 uger ???

    De fleste som jævnligt nyder rusen, er "slet ikke afhængige - nej nej, jeg kan stoppe når jeg vil" - fint, så vis hvor uskadelig THC er - lad være med at ryge i 2 uger - OVERHOVEDET - og fortæl mig bagefter, at du sover lige så godt, spiser som før, har et lige så godt liv og slet ikke kan mærke forskel ....

    Hvis du kan det - så tager jeg hatten af for dig men spørger samtidigt, hvorfor så ryge hash ??

    Mvh stophash.dk
  • Indstillinger
    Jeg vil først og fremmest lige sige at jeg stemmer FOR en legalisering af hash, hvis dette en dag skulle komme til afstemning.
    Men dog vil jeg give "stophash" en lille smule ret. Jeg ryger selv hash jævnligt, men jeg kan SAGTENS stoppe 2 uger, og mere.. Det har jeg da også gjort mange gange. Jeg ryger hash fordi det er hyggeligt, afslappende og afstressende.. Men hvis man har haft en uges tid hvor man har røget dagligt, så har du ret i man er lidt mere træt når man vågner om morgenen og man tænker LIDT langsommere end ellers.. Men for at man dicideret skal sove dårligere om natten, miste appetitten og komme i dårligt humør, så skal man altså virkelig ryge meget hash. Det er klart at hash ikke er godt for alle - nogen tager det lidt for meget til sig, og ryger alt for ofte.. Disse folk findes i alle grupper for rusmidler - og det sådan med alle rusmidler, og alle andre ting for den sags skyld, at et overforbrug/misbrug har nogen bivirkninger.. Så det er noget fis at bruge som argument. Du drikker sikkert selv et glas rødvin til aftensmaden i ny og næ.. Du kan vel sige dig selv at hvis du drak et glas eller to hver eneste aften, og måske en flaske eller to i weekenderne, HVER weekend, så kommer der også nogen bivirkninger. Men derfor er der jo ingen der forbyder alkohol..?

    Det er med hash, som med alt andet.. ALT MED MÅDE! Og dem der ikke kan finde ud af at styre det, de havde sikkert haft et problem med alkohol eller andet istedet, hvis ikke de havde haft hashen.. Og så kan man jo begynde at undersøge hvad der er mest skadeligt - et vedvarigt alkohol misbrug, eller et vedvarigt hash misbrug.. Det ved vi vist allesammen godt er alkohol er..

    Til "Slettet15300" eller hvad du nu hedder - Der findes godtnok ikke ret meget hash med "fyldstof" i.. Det er i hvertfald noget ævl at sige at nogen fortynder hashen.. Noget hash er kraftigere end andet, men det er ikke fordi det er fortyndet. Det er fordi planten det er fremstillet af har et mindre indhold af THC..

    Men men .. Det jeg egentlig ville frem til med mit indlæg her er, at alt har bivirkninger hvis det misbruges.. også hash! Men det er op til den enkelte at styre sit forbrug, så dette ikke udvilkes til misbrug med følgende bivirkninger.... såre simpelt :) Det virker for mig i hvertfald. Så hvorfor skulle det ikke virke for så mange andre?
Log in eller Registrér for at kommentere.