Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

overvægtige børn

Redigeret 23 september, 2008, 11:21 i Åben debat om overvægt
Hej alle. Savner at finde en masse angående børn med overvægt. Der findes masser af fora for voksne med overvægt, specielt kvinder.

I al fald savner jeg børnenes stemmer generelt.

Jeg er ved at opbygge et koncept angående børn og overvægt. Primært i Aalborg kommune, men kunne også være på nettet for hele landets vedkommende.
Mit koncept tager udgangspunkt i at skabe mere TRIVSEL for overvægtige børn. Hvor der i stor grad alment fokuseres på kost og motion, vil jeg ligeledes fokusere på det mentale ved at være overvægtig. Hvilke mekanismer skal man være opmærksom overfor ift. overvægt? Eksempelvis forebygge mobning, gøre overvægten til et fælles ansvar både i skole og i hjem osv.. Jeg er overbevist om at der ligger mange andre faktorer end mad og manglende motion gemt i problemet. Ud over mad og motion vil jeg via personlige samtaler med barnet, familien og evt andre instanser, eks. skolen sætte barnets samlede problematikker i fokus, således at der skabes en større TRIVSEL for det enkelte barn.
Desuden forestiller jeg mig at oprette bevægelses-hold kun for overvægtige hvor det er grundlæggende vil være at have det sjovt mens man bevæger sig. Der vil lægges vægt på diverse lege, således dette ikke skal forveksles med egentlig idræt..

Vil gerne høre fra forældre med overværtige børn der kunne overveje at bruge et sådant koncept, da jeg såfremt der er stemning for dette vil arbejde på at få dette op at stå. Så kommenter endelig eller send mig en mail.

Mvh Flemming
Log in eller Registrér for at kommentere.