Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvidløg mod forkølelse?

AnonymousAnonymous
Redigeret 26 september, 2008, 09:40 i Åben debat om forkølelse
Hej i andre på debatten

Jeg er ved at trække op til en dum snue og ville lige spørge jer, om I kender til rådet om at spise råt hvidløg mod forkølelse og snue? altså, efter sigende skulle hvidløget dræbe alle sådanne bakterier. Men ved I, om det er rigtigt? og skal man så bare spise det på et stykke brød, sluge det eller hvad?

I har måske andre gode råd? :-)

Mange tak!

kh C

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tager en god vitamintablet og en skefuld levertran i lidt mælk hver dag. Jeg har ikke været forkølet en eneste dag de sidste 30 år.
  • Indstillinger
    Kære Billedgalleri

    Tusind tak for dit gode råd. Det er altid godt at høre et godt råd fra en, der ved, hvad der virker, i stedet for at følge de mange myter, der hersker på området. Jeg vil prøve dit råd!

    God snuefri sæson til dig:-)

    kh C
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg må vist prøve med kombinationen af vitaminpiller og levertran. For det er så irriterende at være forkølet. Når jeg bliver ramt, så plejer jeg at drikke the med citron og frisk ingefær i skiver. Det smager endda godt :-)

    Venlig hilsen
    A
  • Indstillinger
    når jeg mærker forkølelse spiser jeg nemlig akkurat hvidløg. Ta et helt hvidløg, skræl det & skær det i bitte små stykker, ta en ske og lig det hele på , måske i 2 omgange kommer an på hvor storthvidløget er, ta derefter skeen ned i et glasvand og så ind i munden og så drik et glas vand bagefter så det ikke bliver så stærkt. Det hjælper :D
  • Indstillinger
    Hej igen

    Jeg har netop fundet ud af noget andet, som jeg tror kan være super godt mod forkølelse og generelt er rigtig godt for sundheden: Gurkemejerod!

    Til dem af jer, der ikke kender det, så er ligner det ingefær, bare med tyndere 'fingre' og knald, glødende orange indeni. Det er ultra farvende, meget aromatisk og super lækkert. Man presser det i en saftpresser og blander den koncentrerede saft med frisk lemonade - og så er det bare totalt lækkert. Jeg tror sådan et shot gør underværker! jeg føler mig i hvert fald totalt sund og uden snue bagefter.

    Bare et lille tip!:-)

    kh B
Log in eller Registrér for at kommentere.