Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt ved blindtarmen?

Hej.

jeg får ofte ondt omkring blindtarmen hvor jeg får smerter når jeg strakker mig ud eller presser maven ud af som om der er en sene som strammer eller noget i den stil? & når jeg fx tisser så gør det bare endnu mere ondt? Jeg var på sygehuset og sku sove en nat fordi de troede det var blindtarmsbetændelse men pludselig var det væk. hvad kan det være?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hmm godt spørgsmål..
    men døjer også helt vildt med det.. Jeg har også ondt nederst i højre side, og mange gange har jeg troet det var blindtarmen der var noget galt med.. Men det er altid gået lidt væk..
    Det skulle vidst ske efter et par timer, og man kan ikke undgå at mærke det er blindtarmen den er gal med, såå på den måde har jeg ikke haft "de syge" smerter.
  • Indstillinger
    Hej
    Hvis det er blindtarmen så vil du ikke kunne holde det ud og vil søge læge med det samme*S* Så tror mere det er dine tarme måske lidt forstoppelse som har svært ved komme igennem. Har også haft ondt der og blev indlagt med det, man bliver observeret men får man det ikke værre og har feber så er det ikke det, men man kan jo blive scannet for at se om der er noget at se, på mig var der ikke noget.

    karina
  • Indstillinger
    Hvad med nyresten måske det er det?
  • Indstillinger
    Hey.

    Symptomerne på blindtarmsbetændelse er lidt uklare synes jeg.

    HVOR ondt gør det? Og hvor lang tid kan smerterne vare? Er man helt sikker på at det er det med det samme, eller kan der være en 3 ugers optakt med små smerte inden det bliver værre og altså klart at det er blindtarmsbetændelse?
  • Indstillinger
    HVOR ondt du har, hvis du har blindtarmsbetændelse er jo ikke lige til at svare på, da vi alle har forskellig opfattelse af smerte og graden af denne. Dog vil jeg sige at går du rundt med det længe nok, så får du til sidst så ondt, at du uden tvivl vil søge læge. I nogle tilfælde kan man godt gå rundt med det i flere dage, og nogle gange uger, men er man i tvivl bør man altid søge læge. Blindtarms betændelse KAN ende galt hvis ikke det opdages i rimelig tid..

    Mvh. Johannes
  • Indstillinger
    Jeg har prøvet det samme, det viste sig at smerten ved blindtarmen stammede fra min ryg. Jeg havde slet ikke haft ondt i ryggen på noget tidspunkt, men det viste sig jeg "bare" skulle til fysioterapeut er par gange.

    Mvh. Jo Ann
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har også prøvet at have ondt i siden, men det var bare min æggestok da jeg skulle til at have mens:)
Log in eller Registrér for at kommentere.