Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så nervøs...

Redigeret 3 oktober, 2008, 09:00 i Endometriose
Hej alle..
Jeg har brug for råd.. Jeg skal til min allerførste kikkertundersøgelse nu på torsdag og gruer for det selvom jeg kan læse i jeres indslag det ikke er så slemt som man tror... Ville lige hører hvordan det helt præcist foregår når man møder ind fastende om morgenen, og om man bare skal vandre rundt på sygehuset til det er ens tur, eller hvad sker der???
Jeg er død nervøs for denne dag og for hvad de finder eller ikke finder...
Ved der er mange der står i samme situation som mig og det er bare ikke sjovt for nogen. Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med dette...

Mange Hilsner Madsen24....
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kan godt forstå du er nervøs - men prøv at tage det roligt. Det skal skam nok gå.

    Det gange jeg har været det igennem har det forløbet sådanne:

    Jeg har mødt ind og fik næste med det sammen vist min seng og jeg fik skiftet tøj. Det er forskelligt hvor lang tid jeg har ventet på at det blev min tur. Prøv at spørg hvilket nr. du er.... Tag en god bog, blade eller andet du kan få tiden til at gå med.

    Når operationen er godt overstået vågner du inden på opvågningen hvor sygeplejerske holder godt øje med dig. Du kan få noget at drikke og de holder øje med om du er smerterdækket godt nok. Når du har det godt bliver du kørt op på din stue igen.

    Jeg ved godt at jeg ikke kan tage din nervøsitet fra dig. Håber det hele kommer til at gå godt. Lad os vide hvordan det går.

    GitteB
  • Indstillinger
    Hej med dig:-)

    Jeg kan så godt forstå din nervøsitet - jeg var selv et nervevrag i mange uger inden jeg skulle ind og dagene inden var jeg ved at dø af panik.

    Men seriøst, jeg var så bange og nervøs og det var virkelig ikke særlig slemt....

    Jeg kom også fastende ind på hospitalet og fik så noget skiftetøj på. Allerede et kort stykke tid efter fik jeg en beroligende pille også fik man også smertestillende...så allerede inden operationen er du nærmest smertedækket.
    Så blev jeg hentet og kørt ind på operationsstuen hvor jeg så sku i narkose. Jeg var som sagt vildt nervøs, men de var så søde til at trøste en og først fik jeg noget lidt sløvende og så må jeg på et tidspunkt have fået narkosen, jeg husker det ikke,for jeg snakkede en del...men pludselig sov jeg bare og det næste jeg husker var at jeg vågnede på opvågningsstuen...

    jeg havde slet ikke ondt, var bare mega tørstig...efterfølgende fik jeg ved midnat skiftet plastrene og fik igen smertestillende..du er virkelig godt smertedækket hele tiden så du ikke får ondt og hvis du får ondt får du bare lidt mere....du får nok af vide at du måske kan få ondt i højre skulder pga. luften, men det oplevede jeg slet ik som værende slemt...det føltes bare lidt som om der sad en nerve i klemme eller noget..virkelig ikke slemt....så alt i alt er det virkelig ik slemt! det er dog ret svært at bruge mavemusklerne lige i starten plus du ik kan løfte og sådan også er du bare træt efter narkosen, så det er nok meget rart hvis du ka få hjælp...

    Jeg synes at det har været rart at have 14 dage efter operationen til at komme sig helt med henblik på trætheden....men man kan sikkert også bare nøjes med en uge....

    Men virkelig du skal ikke være bange...lægerne er så dygtige og de passer godt på dig....og faktisk er du hele tiden så smertedækket så du ikke burde få ondt overhoved....dog er det altså rart at have jogginbukser klar til de første dage, for ens mave er ret hævet plus det ik så rart at have noget der strammer hen over sårene....

    Rigtig meget held og lykke og glæder mig til at høre hva de finder...kender godt frygten for at de ik finder noget...det fylder ret meget...men er sikker på det nok skal gå godt!!!

    Mange tanker
    M
  • Indstillinger
    Hej i 2 der har svaret på mit indlæg....

    Det er bare så dejligt at høre fra nogen der har prøvet det før også at det ikke er så slemt som man egentlig gør det til... Men det er bare alle de tanker der flyver rundt i hovedet, og man prøver hele tiden at tænke positivt men det er ikke altid det bliver det.. Men det hjælper lidt at i skriver om jeres oplevelse da det hjælper mig meget igennem. Selvfølgelig skal i nok hører noget når det er overstået og kan overskue det... Det jeg håber mest er at jeg kommer hjem samme dag som undersøgelsen, men det skulle jeg vidst ikke regne med...
    Mange tak for hjælpen..

    Venlig Hilsen Madsen24...
  • Indstillinger
    Hej igen..

    Ville da også lige hører om det er alle der har fået konstateret endo der ikke kan blive gravide???

    Har jo desværre læst om flere der ikke kan.. Jeg er så ny i det og ved ikke ret meget om det..
    Håber der er nogen der ved lidt mere end mig og kan svare på dette spørgsmål!!!
    Meget rart at vide hvad man skal forholde sig til..

    Mange Hilsner Madsen24...
  • Indstillinger
    Hej igen,

    Ej det er ret skægt, men jeg havde det bare præcis som dig...man prøvede at bevare et positivt sind, men tankerne kørte bare rundt i hoved på en..så det er altså helt normalt sådan som du har det!

    Jeg blev opereret set om eftermiddagen og det var altså rigtig rart at blive på hospitalet natten over fordi de ku holde lidt øje med en og man hele tiden kunne få ekstra smertestillende..så ved godt det er irriterende at sku overnatte på et hospital, men jeg tror alligevel du vi foretrække at være i trygge hænder det første døgn..også hvis du har spørgmål og sådan:-) Men du må jo se hva der sker....

    Mht. det med børn så tror jeg slet ikke du skal regne med at det er alle der ik kan få børn..det har jeg ihvertfald læst....men jeg er heller ik ekspert, så det vil jeg lade andre herinde rådgive dig om...:-)

    Held og lykke og bare rolig...du er i trygge hænder og det er virkelig ikke slemt..jeg er den største piveskid hvad angår sådan noget her og jeg klarede det også:-))))))))

    Kærlig hilsen!!!
  • Indstillinger
    Hej alle sammen

    Jeg er først stødt til debatten nu, men hvor er det dejligt at høre fra andre, der har været i den samme situation som en selv, nu hvor man går med så mange uafklarede spørgsmål.

    Mht. at overnatte på hospitalet natten over, er det så noget, som alle bliver tilbudt - altså kan man bare bede om det? og er det nødvendigt? Jeg skal selv først til forundersøgelse og kender ikke operationsdato endnu, men jeg er jo allerede derude i tankerne.

    Og hvad angår graviditet, så er jeg kommet denne vej efter et par insemineringer uden held - og så blev jeg fortalt, at der er så gode statistikker for graviditet efter en operation for endo, at de bare ville råde mig til at blive opereret hurtigst muligt, hvorefter vi så kunne gå igang med fertilitetsforsøg igen. Derfor er der vist rigtig gode chancer for dem, der ønsker graviditet efter en sådan operation;-) juhuuu, så er operationen jo til for en god årsag i sidste ende!

    jeg skriver sikkert igen, når operationsdatoen nærmer sig!;-)

    Tak for alle jeres ord

    bedste hilsener C
  • Indstillinger
    Hej Hej:-)

    Jeg tror det kommer helt an på hvilken tid på dagen du skal opereres eller også er det måske standard man bliver selvfølgelig hvis man godt selv gerne vil....men jeg ville da sige at jeg var mere tryg ved at blive natten over hvis det var, nu du kommer til forundersøgelse.

    Til MIss Madsen: Rigtig meget held og lykke imorgen - jeg vil tænke på dig, det skal nok gå, bare rolig....inden du ved af det er du på benene igen:-)

    Mange kærlige hilsne
  • Indstillinger
    Næste alle de gange jeg er blevet opereret har jeg været indlagt 2-3 dage. Der er også blevet lavet en masse derinde.....

    Med hensyn til at blive gravid - man kan godt blive gravid selvom man har endo. Om du skal have hjælp til det eller ej ved jeg ikke. Det kommer meget an på hvor dit endo sidder henne. Mit sad bl.a. æggestokke. Jeg kunne ikke selv blev gravid og fik hjælp - har da idag to skønne piger på 5 år :O)

    Pøj pøj med i morgen

    GitteB
  • Indstillinger
    Første gang jeg blev opereret overnattede jeg, anden gang blev jeg udskrevet samme dag. Begge gange blev jeg opereret midt på dagen. Min erfaring er dog at de kun udskriver, hvis man selv er tryg og ønsker det. Ellers er man velkommen til at blive natten over.
  • Indstillinger
    Hej allesammen...
    Så er det overstået og det var slet ikke slemt igår... Det er kun smerterne idag der er de værste... Kom hjem her til middag, med den dårlige nyhed om at de ingenting fandt så har ikke endo... Man hvad f... er det så da... Smerterne er der stadig men de kan ikke finde ud af hvad det er..

    Jeg er ved at blive sindsyg over de ikke kan finde ud af hvad det er.... Er der andre der har oplavet det samme?? Er ved at gå ud af mit gode skind..


    Mange Hilsner Madsen
Log in eller Registrér for at kommentere.