Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Trykken i hjerteregionen...periodevis..

Redigeret 29 september, 2008, 14:23 i Hjerteproblemer
Trykken i hjertet.

Jeg har i længere tid haft en ubehagelig tør klump i halsen som et stykke groft rugbrød der sad der og jeg sank hele tiden for at få den væk uden det hjalp. Jeg har endvidere i længere tid i perioder oplevet at få en kraftig trykken i hjerteregionen midt for og nogen gange trækkende lidt nedad i højre side lige under brystet.
Kom akut på hospitalet i sidste uge da der kom en forværring. Fik hjerte elektoder på under indlæggelsen i 1 dag + blodprøver og skanning af hjertet gav ikke nogen svar på problemet og jeg blev sendt hjem igen. Samme dag var klumpen i halsen pludselig forsvundet.

>Den trykkende fornemmelse kan komme og gå og have forskellig styrke og kan være længere varende i flere dage. Syntes den kan blive værre når jeg er optaget af noget f.eks. ved at sidde her og skrive ind på denne side,men er der også når jeg bare ligger og slapper af. Kan det være nervøst eller er der noget rivende galt?


Er der andre der har oplevet dette ?

Kommentarer

  • Hej jean51.

    jeg vil mene jeg har nogle af de samme symptomer som du og har været noget af det samme igennem som du er og har været,jeg tror det eneste der er at gøre er at blive ved-når vi mærker noget så mærker vi s** noget.
    Jeg føler også det tørhed i munden til tider og jeg ved at det kan ha noget at gøre med hjertet men det skal du snakke med nogle om der ved besked.
    Det trykken har jeg også men det bliver værre når jeg bliver ophidset feks ved at se håndboldt eller i dag da jeg skulle til hospitalet og der var jeg SÅ oplagt til at få taget de forskellige prøver så der snart kunne vises noget,men der blev ikke fundet noget som altid.
    Jeg har som dig blevet scannet og cyklet indlagt et døgn taget flere EKG uden noget.
    Måske svinger vores blodtryk op og ned?
    Jeg får piller for blodtrykket om det er lidt svært at finde den dosis der skal til da mit blodtryk går for langt ned så jeg bliver utilpads men tallene kunne være pæner ifølge min læge.

    Jeg tror vi skal klø på indtil der kan vises noget.

    Jeg skal nu have en R-dims på nogle dage for at se mit hjerte men det har jeg prøvet for et års tid siden uden noget at se.
    Ud over det skal jeg nu have kontrast sprøjtet ind og scannes så de kan se alle årene til og fra hjertet men der er jo ventetid på.
    Og helt ærligt så tror jeg ikke at det vil vise noget (som det plejer).

    Har du også en fornemmelse af at der bliver lukket for dit blod i armene/armen,
    som om der ikke kommer blod ud??
    dette kommer hos mig når mit hjerte føles som om det pumper meget kræftigt.
    I dag da jeg stod op og lige indtil jeg havde været på hospitalet havde jeg den forfærdelige trykken i hjertet som fik det ud i armen.
    Da jeg så kom hjem var jeg SÅ træt.

    Jeg er 41år

    Klø på
Log in eller Registrér for at kommentere.