Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sundt fedt er livsnødvendigt

Redigeret 26 september, 2008, 02:44 i Sund kost
Kære debattører

Har I læst det seneste nye om fedt? Danskerne er fedt-forskrækkede og samtidig tungere end nogensinde. Læs denne nyhed, der cementerer nødvendigheden af sundt fedt.

Læs her:
http://premium.netdoktor.com/dk/portal/ ... M=9&Y=2008

Med venlig hilsen
Redaktionen
Netdoktor

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Netdoktor

    Det er ikke nogen nyhed, at sunde fedtstoffer er livsvigtige. Det har kostbevidste mennesker vidst i årevis.

    Jeg har fulgt ernæringsdebatten tæt i 9-10 år. Og efter min mening er det de såkaldte eksperter, med Arne Astrup i spidsen, der har gjort danskerne fedtforskrækkede. Og slankeguruen Anne Larsen var også i høj grad medvirkende til denne fedtforskrækkelse. Det er en stor ulykke.

    I alle årene har jeg spekuleret på, hvordan disse ”eksperter” ville gribe sagen an, når de ville blive nødt til at omstille sig. Jeg vidste, at de ville blive nødt til det på et eller andet tidspunkt.

    Jeg har lagt mærke til, at ingen af dem tager afstand fra, hvad de tidligere har sagt. I stedet for er de ganske gradvist begyndt at anbefale sunde fedtstoffer. Mon de virkelig forestiller sig, at folk ikke har lagt mærke til, at de har skiftet mening?

    Der er ikke noget at sige til, at danskerne er fedtforskrækkede. De har i årevis været udsat for en massiv propaganda om det ”farlige fedt”.

    Jeg synes i det mindste, at eksperterne burde fortælle, at de tog fejl, og give danskerne en undskyldning.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej Kameliedamen
    Jeg er glad for, at animalsk fedt hører til det sunde fedt, for dengang grillbarerne begyndte at stege i olie, der skete der jo det, at mange blev overvægtige - det ses jo tydeligt på alle de overvægtige vi har i dag, de fleste spiser grillmad flere gange om ugen - især unge overvægtige.
  • Indstillinger
    Hej Tulle

    Jeg vil gerne fortælle en lille historie:

    Der var engang en mand, der var meget sur, fordi hans varmeregning steg og steg. Han iagttog derfor nøje, hvad der samtidig skete, når oliefyret virkelig begyndte at arbejde dernede i kælderen. Og han lagde mærke til noget:

    Oliefyret arbejdede især på højtryk i de perioder, hvor kommunens snerydningsvogne eller saltspredere kørte forbi hans hus.

    Derfor henvendte manden sig til kommunen og foreslog, at snerydning og glatførebekæmpelse skulle forbydes.

    Jeg synes, at den lille historie er meget sød og god at få forstand af.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
Log in eller Registrér for at kommentere.