Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

for lavt stofskifte og hva nu?

Redigeret 22 september, 2008, 12:17 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej. For ca. 3 mdr. siden fik jeg konstateret for lavt stofskifte, efter jeg havde gået og været syg og træt i over et halvt år. Min gl. læge fandt ud af det efter tredje gang jeg var der, der mærkede han på min hals og målte TSH til 10,5. Blev sat i eltroxin behandling. Så gik jeg forsat og havde det skidt, men fik at vide at pillerne jo lige skulle virke, der vil gå 3 mdr. og oven i hatten prøvede jeg at blive gravid og det blev der også skøjtet hen over når jeg kom ind på det hos lægen. okay og hva så tænkte jeg. skal jeg bare ignorere at jeg er syg og grave mig ned? NEJ så jeg skiftede læge ikke fordi det gjorde det bedre, for hun tager alle mine symptomer og ser på dem seperat. jeg er hypokonder i hendes øjne og har fået en psykiater henvisning. Men nu til morgen er der lys forude, jeg har fået en endokrinologisk henvisning. JUBBBIII og der er max 1,5 mdr. ventetid. min tsh er steget fra 9,1 til 9,7 æv. den startede på 10,5. Er der nogen der kan genkende min historie?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan kun sige tillykke, at du er henvist til en endokrinolog ,for de alm praktiserende læger er ikke dygtige nok til, at hjælpe os med myxødem,uanset de gør deres bedste-der er så mange følge sygdomme med at få konstanteret myxødem ,at man hurigt føler sig som en hypokonder ,men DET er man IKKE man er syg ...og man er syg i en lang periode og jeg tænker ofte-jeg blir' aldrig den samme som før ,uanset behandling-det er som om der er et liv før myxødem og et efter og det før var noget sjovere,men jeg håber der kommer en dag hvor jeg sir,nu er jeg den gamle pige igen !!
    held og lykke og god bedring-
  • Indstillinger
    Hej Kirsten.

    Tak for de opmuntrende ord, det er rart at få kommunikeret sine følelser ud, når det er man føler sig deprimeret og sat i bås. Jeg kan blive så vred på jeres vegne, når jeg hører jeres historier om hvordan system behandler jer. DET ER BARE NOGET RIGTIGT MØG. Hvor vil jeg ønske at der kommer mere forskning på feltet, har også meldt mig ind i Thyreiodea forening, så jeg selv kan være med til at støtte op om det. Men det er også dejligt at høre når det går godt og at der er nogle der får hjælp. men hvor er det ærgeligt at det ikke er alle...
Log in eller Registrér for at kommentere.