Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så kom jeg igennem min første kikkertundersøgelse!

Redigeret 7 december, 2009, 05:39 i Endometriose
Hej med jer,

Tænkte at jeg lige ville skrive hvordan det var gået, nu I var så søde at give mig gode råd og sådan!

På selve dagen var jeg selvfølgelig hamrende nervøs - virkelig - men jeg fik en god snak med narkoselægen og personalet var bare så så søde, så man føle sig virkelig i trygge hænder. Derudover var Furesø altså et ret cool sted, hvis man kan sige det sådan:-) Det var virkelig pænt og meget nyt og lækkert...så man følte slet ikke man var i risikogruppen for at blive syg, som man nogle gange godt kan føle det når man har været på andre hospitaler.

Nå men jeg kom i narkose, som viste sig ikke at være så slem som jeg havde frygtet...så det var dejligt.....da jeg vågnede op på opvågningen var jeg egentlig ok...bare ekstremt tør i munden, det var virkelig vildt, har aldrig prøvet at være så tør før, så det var dejligt med noget vand....selve operationen tog vist kun 1 time, så det gik dejligt hurtigt og for mig føltes det jo ik som ret længe. Nå men jeg kom rimelig hurtigt ned på stuen igen, for jeg ville ik sove som jeg egentlig ellers havde fået af vide jeg skulle:-

Jeg fik hele riden piller, så egentlig var trætheden det værste..og selvfølgelig ku man heller ikke rette sig helt ud...men det med luften var slet ik slemt, ku mærke det lidt i højre skulder, men det forsvandt vist allerede efter en dag eller to....derudover var ens mave jo ret hævet og det var ik rart at have noget på der strammede....

Nå så til diagnosen - den er desværre stadig uklar....min bughule var meget rød, irriteret og flosset og den er åbenbart normalt helt glat og fin, så den havde de vist "renset"...men derudover havde de ik fundet noget væv. Men det dejlige var at lægen sagde han sagtens kunne forstå jeg havde haft smerter og det var bare så fedt at få bekræftet!!!!!!!! De tog prøver fra bughulen som jeg får svar på næste uge...derefter kan han bedre stille en diagnose og fortælle mig om det er endo...

Nu - 4 dage efter synes jeg at det går ok...altså jeg holdt jo fødselsdag i går...og det var hårdt..jeg fik heldigvis rigtig meget hjælp, men det var stadig rigtig hårdt...og kl 22 var jeg også helt smadret...gæsterne gik heldigvis ik så sent....oveni det blev jeg f... stukket af en hveps under middagen, havde aldrig prøvet det før. Den havde åbenbart siddet i min trøje også lige pludselig synes den bare at den sku stikke - det gjorde altså mega ondt!!! AV!!! Hvor uheldig kan man også være....

Men i dag er jeg bare fuldstændig ingenting værd....er bare total død....fik for første gang også mine gamle smerter tilbage i nat, men håber at det hang sammen med jeg havde været for aktiv.....har haft lidt smerter helt nederst i underlivet når jeg har skulle tisse og måske ikke lige fået gjort det med det samme, men lige så snart jeg får tisset forsvinder det stort set efter 10 min...det er det tætteste jeg kommer på de gamle smerter.., ved ik om det har nogen sammenhæng med operationen eller hvad.... men jeg kan helt klart godt mærke at jeg var for aktiv i går, for energiniveauet er bare ikke eksisterende! Og har lidt ondt i maven...eller sådan i sårene og musklerne...men det er nok bedre i morgen, når jeg nu har slappet af hele dagen!

Tak for jeres hjælp og råd...det var rigtig meget værd!

Go søndag til jer alle!

Mange kærlige hilsner

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.